لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۹

ابراهیم رئیسی یک روز قبل از معرفی کابینه جلسه کرونا دایر کرد


ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران یک روز قبل از معرفی کابینۀ خود به پارلمان، برای جلوگیری از انتشار کرونا جلسه دایر کرد.

موارد مثبت کرونا در ایران روز چهارشنبه (۳ آگست) از مرز چهار میلیون گذشت.

تهران درحالی این ارقام را نشر کرد که از افزایش موارد نوع دلتای ویروس در شهرهای مختلف ایران گزارش شده است. این نوع ویروس که بار نخست در هند انتشار یافت نسبت به انواع دیگر کرونا قابلیت سرایت بیشتر دارد.

وزارت صحت عامۀ ایران روز چهارشنبه گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ هزار و ۳۵۷ مورد جدید ابتلا شناسایی شده که با درنظرداشت این ارقام مجموع موارد مثبت کرونا در ایران به چهار میلیون و ۱۹ هزار و ۴۸ نفر رسید.

آرشیف، بیماران کووید-۱۹ در ایران
آرشیف، بیماران کووید-۱۹ در ایران

مقام‌ها گفتند که شمار مجموعی وفیات کرونا به ۹۲ هزار و ۱۰۴ نفر رسید. اما باور بر این است که ارقام واقعی ابتلا و وفیات در ایران که ۸۰ میلیون نفوس دارد، شاید به مراتب بیشتر باشد.

هرچند مقام‌های ایران برای جلوگیری از انتشار کرونا چندین بار قرنتین و محدودیت وضع کرده‌اند و واکسیناسیون نیز ادامه دارد ولی این کشور نسبت به دیگر کشورهای شرق میانه از وبای کرونا بیشتر آسیب دیده است.

وزارت صحت عامه ایران گفت که تا کنون تقریبا ۱۱ میلیون نفر صرف یک دوز واکسین گرفته اند و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن دیگر دو دوز دریافت کرده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز دوشنبه اقدام‌های ضروری برای جلوگیری از کرونا را دستور داد. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که مقام‌ها از موج پنجم کرونا هشدار دادند. سعید نمکی، وزیر صحت عامه قرنتین کامل برای دو هفته پیشنهاد کرد.

علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران
علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران

رحمانی فضلی، وزیر داخله در برابر این پیشنهاد دیروز گفت که وضع قرنتین به غور بیشتر نیاز دارد و در چند روز آینده درمورد تصمیم گرفته خواهد شد.

وزارت صحت عامه ایران به مردم گفت که توصیه‌های صحی را رعایت کنند.

مسوولان می‌گویند که کمتر از ۴۰ فیصد مردم در ایران ماسک استفاده کرده فاصلۀ صحی را رعایت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG