لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۹

شماری از باشندگان کابل: دزدی‌های مسلحانه هنوز هم پا برجاست


آرشیف
آرشیف

شماری از باشندگان کابل به رادیو آزادی گفته‌اند که جرایم جنایی مانند سرقت مسلحانه پس از ورد طالبان همچنان بلای جان مردم است.

داود کارمند یک شرکت خصوصی در کابل سه روز پیش با دزدان مسلح در مسیر خانه‌اش درگیر شد و پول جیبش را از دست داد: "متاسفانه با وجودی که طالبان به کابل آمدند و گشت‌وگذار دارند، اما دزدی پا برجا است. مردم نگران‌اند. روز گذشته خودم با این حادثه سر خوردم. دزدان بکسک پولم را با خود بردند. همچنین در سرای شمالی شاهد بودم که موبایل یک نفر را بردند. متاسفانه این چنین قضایا کم نشده."

از سوی دیگر دزدان مسلح در شاهراه‌ها امنیت مسافران را بر هم زده‌اند.

خان شیرین دو هفته پیش در راه بغلان-کابل موترش را از دست داد و دزدان مسلح خودش را لت‌وکوب کردند: "تقریباً دو هفته پیش زمانی که از بغلان طرف کابل می‌آمدم، دزدان موترم و کارت‌های وظیفه‌ام را با خود بردند. من را نیز لت‌وکوب کردند. تا حال نتوانسته‌ام یکی‌اش را هم دریافت کنم. متاسفانه، با روی کار آمدن حکومت اسلامی هنوز هم چیزی تغییر نکرده."

با این حال، مولوی بلال کریمی، دستیار ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد این ادعاها گفت که با روی کار آمدن امارت اسلامی این جرایم به صفر رسیده است: "این ادعاها که پخش شده ما آنرا تأیید نمی‌توانیم. مجاهدین امارت اسلامی از زمانی که تمام ولایت‌ها‌ را تصرف کردند، حادثاتی چون سرقت‌های مسلحانه به صفر رسیده است. در جاهای که دزدی صورت بگیرد، مجاهدین به همان نقطه رسیده و جرم را از بین می‌برد."

جرایم جنایی مانند دزدی مسلحانه از گذشته از چالش‌های عمده زندگی در کابل بود. در حال حاضر با وجود برخورد شدید طالبان با دزدان تفنگدار، هنوز هم این چالش پا برجا است. با این حال، مسئولان طالبان تأکید دارند که جرایم جنایی را کاملاً از میان خواهند برد.

XS
SM
MD
LG