لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۹

ملیتری تایمز: شبکهٔ القاعده شاید در افغانستان دوباره جان گیرد


شماری از روزنامه‌های جهان
شماری از روزنامه‌های جهان
  • میل آنلاین

نشریهٔ میل آنلاین دیروز مقاله ای را در بارهٔ تقاضای اندونیزیا و استرالیا از طالبان که حقوق زنان را باید رعایت کنند، منتشر کرده است.

نویسندهٔ مقاله بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید، ریتنو مرسودی وزیر خارجه اندونیزیا روز پنجشنبه از طالبان خواست که به حقوق زنان احترام بگذارند و نگذارند که زمینه برای فعالیت‌های افراطگرایی در افغانستان فراهم شود.

او این تقاضا را از طالبان پس از دیدار با وزیران خارجه و دفاع استرالیا، مطرح کرد.

این دو وزیر استرالیا برای توسعهٔ روابط امنیتی با اندونیزیا به جاکارتا پایتخت این‌کشور سفر کرده اند.

طالبان روز سه شنبه این هفته کابینهٔ ۳۳ عضوی شان را اعلام کرد که در آن هیچ زنی شامل نیست.

در مطلب آمده که سرنوشت وزارت امور زنان هم تاکنون مشخص نیست.

همچنان می‌خوانیم که در کابینۀ طالبان تندروانی شامل اند که در دههٔ نود و در بیست سال گذشته در جنگ علیه ایتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا در افغانستان نقش داشته اند.

  • ملیتری تایمز

روزنامه ملیتری تایمز مقاله ای را در بارهٔ نگرانی لويد آستن وزیر دفاع امریکا منتشر کرده که گفته شبکهٔ القاعده شاید در افغانستان دوباره جان گیرد.

ملیتری تایمز به نقل از گزارش اسوشیتدپرس نوشته که آستین روز پنجشنبه گفت، شبکه القاعده بیست سال پیش برای حملات خود بر امریکا از خاک افغانستان به مثابه مرکزش کار گرفت و به گفتهٔ او شاید اکنون که قوت‌های امریکایی افغانستان را ترک کرده اند و طالبان دوباره حاکم شده اند، ممکن است که فعالیت‌های خود را احیا کند.

در ادامه می‌خوانیم که لوید آستن این سخنان را در روز آخر سفر چهار روزه اش به کشورهای خلیج در کویت بیان کرد.

در ضمن وزیر دفاع امریکا اطمینان داد که اگر شبکه القاعده تهدیدی را متوجه ایالات متحده کند، آنها جلو فعالیت این شبکه را در افغانستان گرفته می‌توانند.

از حملات یازدهم سپتمبر بر امریکا بیست سال می‌گذرد، در نتیجه این حملات تروریستی بود که ایتلاف به رهبری امریکا بر افغانستان حمله کردند.

مقام‌های حکومت پیشین افغانستان به تکرار اتهام وارد کرده اندکه طالبان روابط شان با گروه القاعده و دیگر گروه های تروریستی را قطع نکرده اند.

اتهامی که طالبان آن را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG