لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۶

سالروز حملات ۱۱ سپتمبر؛ بایدن: وحدت ملی بزرگترین نقطه قوت ما است


جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در بیستمین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر، از مردم امریکا خواستار وحدت ملی شده است.

جو بایدن روز گذشته (دهم سپتمبر) در یک پیام ویدئویی گفت: "در روح مبارزات امریکایی، وحدت یکی از بزرگترین نکات قوت ما است."

به گفتۀ آقای بایدن، ۲۰ سال پیش حداقل سه هزار تن در نتیجۀ حملات تروریستی بر ایالات متحده کشته شدند.

جیل بایدن بانوی نخست ایالات متحده امریکا
جیل بایدن بانوی نخست ایالات متحده امریکا

همچنان جیل بایدن بانوی نخست امریکا امروز شنبه به سه محل حملات ۱۱ سپتمبر در نیویارک، پنتاگون و پنسیلوانیا سفر می‌کند.

بیست سال قبل از امروز به تاریخ ۱۱ سپتمبر، دو ساختمان بزرگ مرکز تجارت جهانی در شهر نیویارک، پنتاگون در واشنگتن دی. سی و چندین محل دیگر هدف حملات طیارات اختطاف شده، قرار گرفتند.

رویداد یازدهم سپتمبر نه تنها در ایالات متحده، بلکه در افغانستان نیز تغییرات عمیق را به وجود آورد، زیرا امریکا شبکۀ القاعده را مسئول این حملات دانست و چند هفته بعد ائتلاف بین‌المللی به رهبری این کشور، رژیم طالبان را که به اسامه بن لادن رهبر شبکۀ القاعده پناه داده بود، سرنگون کرد.

حملات ۱۱ سپتمبر
حملات ۱۱ سپتمبر

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحدۀ در سخنرانی دیروز خود گفت، پس از حملات ۱۱ سپتمبر، ملت امریکا حرکت بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد، که تعهد مردم بر وحدت ملی بود.

این اظهارات رئیس جمهور بایدن در حالی مطرح می شود که در مورد مدیریت کنترل همه گیری ویروس کرونا، در دسترس بودن واکسین‌های ضد آن و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، انتقادات فزاینده‌ای بر ادارۀ او وجود دارد.

قرار است امروز، به مناسبت بیستمین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر، مراسم خاص در ایالات مختلف ایالات امریکا برگزار شود.

در نیویارک کمیتۀ فعالان کمک‌های مالی را برای بازماندگان و خانواده‌های پرسنل پولیس و اطفائیه که در رویداد ۱۱ سپتمبر کشته شده اند جمع آوری خواهند کرد و این صندوق به افرادی که در نتیجه این حملات بیمار شده اند نیز کمک می‌کند.

اعضای این انجمن فعالان همچنان با خانواده قربانیان این حملات ملاقات می‌کنند.

محل دو ساختمان فروریخته در نتیجۀ حملات ۱۱ سپتمبر در نیویارک که یادآور این رویداد غم انگیز است، هنوز هم گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.

XS
SM
MD
LG