لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۱۱:۱۹

شماری از افغان‌ها: توان پرداخت بل صرفیه برق را نداریم


آرشیف
آرشیف

در حالی که شرکت برق مشترکان خود را مکلف به پرداخت پول برق کرده، بانک ها هنوز فعالیت‌های خود را از سر نگرفته‌اند تا پول برق را تحویل بگیرند.

شرکت برق گفته اگر مشترکان پول برق را به موقع پرداخت نکنند، آنها را جریمه خواهد کرد.

الیاس از مشترکان شرکت برق در کابل می‌گوید: "بل برق را پرداخت نکرده‌ایم. یک ماه است که بانک‌ها بسته هستند. در کنار این، اقتصاد نیست، پول نیست. بدبختانه، جریمه ریاست برشنا نیز افزوده می‌شود. از طالبان می‌خواهیم که بانک‌ها را باز کنند و در قسمت جریمه شرکت برشنا باید با مردم همکاری کنند و جریمه را معاف کنند."

سهراب مشترک دیگر برق در پروان می‌گوید با بسته بودن دفترها و نبود کار مقدار پولی که در بانک داشته‌ نیز مسدود است و او نمی‌داند که پول برق را چگونه بپردازد: "مشکلات بانک و برق بسیار زیاد شده است. پول نیست که بل برق پرداخت کنیم. فقر بی‌نهایت زیاد شده است. نمی‌دانیم با این زندگی چه کنیم. همه گرسنه هستند. یکی به دیگری قرض هم نمی‌دهد؛ چون شرایط قرض دادن نیست. نان شب و روز که نیست، حالا حیرانیم پول صرفیه برق را چگونه بپردازیم."

همچنین هارون در ننگرهار می‌گوید پول برق آمده و اما پرداخت نکرده است: "خواست ما این است که بانک‌ها باز شود. مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. ما غریب مردم هستیم. اگر بل برق را پرداخت نکنیم، جریمه می‌شویم. مردم افغانستان کدام عاید دیگری هم ندارند. از امارت خواست ما این است که بانک ها را باز کنند، مردم پول از کجا کنند؟"

براساس مقررات شرکت برشنا، اگر مشترکان پول برق خود را به موقع پرداخت نکنند، جریمه می‌شوند.

رادیو آزادی خواست در باره خواست شهروندان کشور دیدگاه طالبان و شرکت برشنا را داشته باشد، اما آقای نیازی سنگر سخنگوی شرکت برشنا گفت در رخصتی است و ابراز نظر کرده نمی‌تواند، آقای ذبیح الله مجاهد به پیام های ما پاسخ نداد و دیگر مسئولان شرکت برشنا هم پاسخ ندادند.

XS
SM
MD
LG