لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۴

ازدحام در بانک‌ها؛ مشترکین برشنا در پرداخت صرفیه برق با مشکل مواجه اند


آرشیف، یک مشترک برشنا شرکت بل صرفیه برقش را تحویل کرده است.
آرشیف، یک مشترک برشنا شرکت بل صرفیه برقش را تحویل کرده است.

شرکت "برشنا" از مردم خواسته که صرفیه برق خود را پرداخت کنند، اما مشترکان برق گفته‌اند که بحران بانکی باعث شده که نتوانند پول برق را بپردازند.

مردم پشت دروازه یکی از بانک‌ها در صف‌های طولانی زیر آفتاب گرم ساعت‌ها منتظر هستند تا پول برق خود را بپردازند.

برخی از آنها به رادیو آزادی گفتند که در گذشته پرداختن پول ساده بود، اما در حال حاضر بسته بودن نمایندگی‌های بانک‌ها و باز بودن شمار کمی از این نمایندگی‌ باعث شده تا ازدحام و بی‌نظمی ایجاد شود.

بیشتر آنها نگران هستند که اگر پول برق خود را به سر وقت تحویل نکنند، برق وارداتی از کشورهای تاجیکستان و ازبیکستان قطع خواهد شد.

عمران و بشیر باشندگان کابل در این مورد گفتند: "بل برق خیلی با قیمت گزاف آمده. در حالی که ما مصرف کم کردیم، قیمت زیاد آمده. مشکل دیگر این است که ما زمانی که به خاطر پرداخت بل برق رفتیم بانک‌ها، مسدود است. اگر بعضی بانک‌ها باز است، ازدحام زیاد است و ترس ما این است که اگر تحویل نکنیم، شاید در تاریکی بمانیم."

"در مورد تحویلی بل برق باید بگویم که نسبت به گذشته ما بیشتر به مشکل مواجه هستیم. بعضی اوقات زمانی که ما به بانک مراجعه می‌کنیم برای تحویل بل برق ازدحام و بیرو بار زیاد است یا هم می‌گویند سیستم خراب است. بیشتر بانک‌ها تنها دفاتر مرکزی‌شان فعالیت دارند و این باعث شده تا با مشکلات زیاد مواجه شویم."

با این حال مولوی بلال کریمی، دستیار ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان و معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ گفت که مشکلات موجود موقت خواهد بود و برق وارداتی از کشورهای ازبیکستان و تاجیکستان هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد: "مشکلات تحویل بل‌های برق موقتی است؛ چون اداره‌ها تازه به کار آغاز کرده‌اند و زمانی که کارهای تنظیم شود انشاالله مراجعین مشکل نخواهند داشت. در قسمت پرچاوی‌ها یا قطع شدن برق‌های وارداتی هم هیچ مشکلی نیست و دولت امارت اسلامی در تلاش است تا روابط خود را با این کشورها تقویت کنند."

براساس مقررات شرکت برشنا، مردم در صورت عدم پرداخت به موقع، پول برق جریمه خواهند شد،‌ اما مشکلات بانکی از چالش‌های جدی است که هنوز حل نشده است.

اما هنوزهم به نگرانی‌های مردم در صورت عدم پرداخت صرفیه به موقع آن از سوی شرکت برشنا پاسخ روشن داده نشده است.

XS
SM
MD
LG