لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۲

امریکا دو مورد از تحریم هایش بر افغانستان را رفع کرد


بیرق ملی ایالات متحده امریکا
بیرق ملی ایالات متحده امریکا

ایالات متحده گفته است که دو مورد از تحریم‌هایش بر افغانستان را بر طرف کرده تا روند ارسال کمک‌های بشر دوستانه به افغانستانِ تحت کنترل طالبان تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، در خبرنامۀ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمده است که بر اساس این اقدام، حکومت این کشور، گروه‌های امداد رسان، و سازمان‌های بین‌المللی اجازه می‌یابند تا در روند کمک رسانی بشری به افغانستان و دیگر فعالیت هایی دخیل شوند که از نیازمندی‌های اساسی بشری در این کشور حمایت می‌کند.

اندریا گاسکی، رئیس ادارۀ کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده گفته است که این وزارت با نهاد‌های مالی، سازمان‌های جهانی و سازمان‌های غیرحکومتی کار می‌کند تا جریان انتقال منابع مهم به مردم نیازمند مانند محصولات زراعتی، ادویه و دیگر مواد اساسی تسهیل شود.

گاسکی افزوده است که هر چند واشنگتن به حفظ و اجرایی کردن تحریم‌ها بر طالبان، شبکۀ حقانی و دیگر سازمان‌های تحریم شده، ادامه خواهد داد.

پس از آن که طالبان در نیمۀ ماه آگست کنترل افغانستان را در دست گرفتند، کمک‌های خارجی به این کشور قطع شد.

افغانستان در حال حاضر با بحران اقتصادی فزاینده روبه‌رو است، نرخ مواد غذایی و سوخت به گونۀ چشم‌گیر افزایش یافته و پول نقد کم شده.

به دنبال افتادن کابل به دست طالبان، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی فعالیت‌ های‌شان را در افغانستان به حالت تعلیق آوردند.

واشنگتن نیز بخش اعظم ذخایر پول افغانستان به ارزش ۹ میلیارد دالر را منجمد کرده.

XS
SM
MD
LG