لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۳:۳۸

طالبان ۲۸ تن از رئیسان وزارت انکشاف دهات را از کار برکنار کرده است


آرشیف، شماری از مقام‌های گروه طالبان
آرشیف، شماری از مقام‌های گروه طالبان

معاون وزارت انکشاف دهات حکومت پیشین افغانستان می‌گوید، طالبان ۲۸ تن از رئیسان این وزارت را از کار برکنار کرده است.

عدم توجۀ حکومت طالبان به معیارها و شرایط استخدام در بست‌های مسلکی و کدری انتقادهایی را برانگیخته است.

تا کنون درصدی بلند افرادی که توسط حکومت طالبان به کار گرفته شده اند، چه در بست‌های بالا و چه پایین، اعضای طالبان و یا هم از نزدیکان این گروه بوده اند.

اما هر مقام حکومت طالبان می‌گوید، افراد انگشت‌شماری از آنان در وزارت‌خانه‌ها جذب شده اند- ادعایی که پرسش‌برانگیز است.

به تازه‌گی پوپل حبیبی، معین وزارت انکشاف دهات در حکومت پیشین ادعا کرده که رهبری جدید این وزارت رئیسان ۲۸ ولایت را برکنار کرده است.

آقای حبیبی به رادیو آزادی گفته، این افراد از کادرهای حرفه‌ای بودند و اخراج آنها مانع اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد شد.

آقای حبیبی افزود: "پروژه‌های نیمه کار که بیش از ۲۰۰ میلیون دالر ارزش دارد و کارهای‌شان از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیش رفته است. سروی، دیزاین و تمام دیگر کارهای این پروژه‌ها را این افراد می‌کردند، در چنین شرایطی تغییر آنها فاجعه‌بار است؛ زیرا فرد تازه وارد با این مسائل آشنا نیست و همچنین شرایط تمویل‌کننده‌گان را درک نمی‌کند، ضمن اینکه حتی این پروژه‌های نیمه‌تمام هم قابل اجرا نیستند."

آرشیف، آغاز یکی از پروژه‌های سرک سازی حکومت پیشین افغانستان در ولایت خوست.
آرشیف، آغاز یکی از پروژه‌های سرک سازی حکومت پیشین افغانستان در ولایت خوست.

رادیو آزادی با برخی از رئیسان برکنار شده توسط حکومت طالبان تماس گرفت، اما آنها از ترس ایجاد مشکل برایشان، صحبت نکردند.

معاون وزارت انکشاف دهات در حکومت پیشین همچنان از سرنوشت پروژه‌های نیمه‌تمام ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید، اگر طالبان تمویل‌کننده‌گان را برای ادامۀ کار روی بخش‌های ناتمام این پرژه‌ها متقاعد نکنند، احتمال می‌رود در باران‌ها و سیلاب‌های زمستان پیش رو تخریب شوند.

اعضای دفتر مطبوعاتی حکومت طالبان با آنکه وعده داده اند که در این مورد اطلاعات جمع‌آوری کنند، اما از اظهارنظر خودداری کردند.

پیش از این نیز، مقامات طالبان به دلیل تغییر و تبدیلی‌ها و برکناری افراد متخصص مورد انتقاد قرار گرفته بودند. از جمله جایگزینی یک لیسانس به جای یک داکتر در بست ریاست پوهنتون کابل.

پس از انتقادهای شدید بر مقرری‌های طالبان، مقام‌های این گروه وعده سپردند که این مشکل را حل خواهند کرد اما تا کنون در این‌باره تصمیم جدی گرفته نشده است.

XS
SM
MD
LG