لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۷

'واکسین خردسالان' یکی از کلیدهای کاهش موارد کووید۱۹ در امریکا شناخته شد


موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در امریکا کاهش یافته است.
موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در امریکا کاهش یافته است.

موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در امریکا کاهش یافته، اما بسیاری از مقامات صحی معتقدند که یکی از کلیدهای اساسی کاهش گسترش این همه گیری، واکسین کودکان خردسال است.

انتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده گفته که واکسین‌ کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال احتمالاً در نیمه اول ماه نوامبر قابل دسترس خواهد بود و ممکن است که بسیاری از کودکان در امریکا، تا قبل از پایان سالجاری میلادی به طور کامل واکسین شوند.

مقامات ادارۀ غذا و ادویۀ امریکا در حال بررسی برنامۀ شرکت فایزر بیو ان تیک برای دریافت اجازۀ تطبیق دو دوز واکسین برای کودکان کوچکتر هستند.

قرار است که هیئت مشاوران ادارۀ غذا و ادویۀ امریکا، این برنامۀ فایزر بیو ان تیک را امروز بررسی کنند.

بعد از صدور اجازۀ تطبیق واکسین، حدود ۲۸ میلیون کودک دیگر در امریکا واجد شرایط دریافت واکسین کووید ۱۹ خواهند شد.

موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در امریکا در حال کاهش است و بیش از ۶۷ درصد افراد واجد شرایط در ایالات متحده به طور کامل واکسین شده اند.

کاهش تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا باعث آن شده تا برخی مکاتب و مؤسسات تحصیلی به فکر کاهش قواعد پوشیدن ماسک، باشند.

اما تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان صحی جهان(WHO) روز دوشنبه (۲۵ اکتبر) در اجلاس کمیتۀ منطقه ای این سازمان برای غرب اقیانوس آرام، از طریق ویدیو کنفرانس از ژینو گفت: "همه‌گیری هنوز از پایان یافتن، بسیار فاصله دارد. در حال حاضر از خود راضی بودن، به اندازۀ ویروس خطرناک است. اکنون وقت آن است که در حالت آماده باش کامل بود، نه آنکه از حالت دفاعی خارج شویم."

تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان صحی جهان(WHO)
تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان صحی جهان(WHO)

به گفتۀ رئیس سازمان صحی جهان، همه گیری ویروس کرونا زمانی پایان خواهد یافت که جهان تصمیم بگیرد به آن پایان دهد.

گبریسوس افزوده که همۀ ابزارهای مورد نیاز برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا وجود دارد، اما به طور عادلانه به اشتراک گذاشته نشده است.

در حال حاضر تعداد موارد تأیید شدۀ کووید ۱۹ در ایالات متحده که با افزایش نوع دلتا در اواسط ماه سپتمبر به اوج آن رسیده بود، به طور متوسط به حدود ۷۳۰۰۰ مورد جدید در روز کاهش یافته است.

بیماران داخل بستر در شفاخانه‌های کووید ۱۹ نیز از اوایل سپتمبر تا کنون به حدود ۴۷۰۰۰ تن یعنی به نصف کاهش یافته است.

اما مرگ و میر ناشی از همه گیری ویروس کرونا در سراسر امریکا طی چند هفتۀ گذشته افزایش یافته و در حال حاضر به طور متوسط حدود ۱۷۰۰ تن در روز است.

پیش بینی می شود که در ایالات کم جمعیت امریکا که در حال حاضر شفاخانه‌ها تحت فشار قرار دارند، در ماه نوامبر با سرد شدن هوا، تعداد موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ و بستری شدن بیماران، افزایش یابد.

XS
SM
MD
LG