لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۷

وداع عاطفی اصغر افغان؛ "قربانی دادم تا راه برای جوانان باز شود"


اصغر افغان بازیکن شناخته شده تیم ملی کریکت افغانستان از سوی هم تیمی هایش مورد تقدیر قرار گرفت.
اصغر افغان بازیکن شناخته شده تیم ملی کریکت افغانستان از سوی هم تیمی هایش مورد تقدیر قرار گرفت.

گلبدین نایب یکی از بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان، اصغر افغان کاپیتان پیشین این تیم را دیروز در استدیوم کریکت ابوظبی به شانه‌های خود بلند کرد و با همراهی دیگر بازیکنان این تیم از خدمات اصغر افغان قدردانی کرد.

این آخرین لحظات حضور اصغر افغان به عنوان بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان در میدان بین‌المللی بود زیرا او استعفای خود را اعلام کرد.

اصغر افغان با چشمان پُر از اشک از هواداران تیم ملی کریکت افغانستان خواست که بازیکنان افغان را حمایت کنند.

اصغر افغان در جریان کنفرانس خبری پس از آخرین حضورش در رقابت های بین‌المللی کریکت
اصغر افغان در جریان کنفرانس خبری پس از آخرین حضورش در رقابت های بین‌المللی کریکت

او در کنفرانسی خبری دلیل استعفای خود را هموار کردن راه برای جوانان دیگر خواند و گفت: "این یک خبر تکان دهنده برای بسیاری از طرفداران و دوستانم بود که استعفای خود را اعلام می‌کنم. از همین‌رو در این مورد با هیچ کسی صحبت نکرده بودم و این موضوع را با خود نگهداشتم. بسیاری از طرفداران از اینکه چرا این کار را به زودی انجام دادم ناراحت اند، اما بعضاً باید برای وطن قربانی داد تا برای آینده جوانان زمینه مساعد شود و به همین اساس خواستم استعفا دهم تا زمینه برای اشتراک برخی جوانان در بازی‌های بین‌المللی مساعد شود و این فشار را تجربه کنند زیرا همین جوانان آینده کشور ما استند."

مسابقه دیروز میان تیم ملی کریکت افغانستان با نامیبیا که در آن افغانستان با تفاوت ۶۲ دوش برنده شد، اخرین بازی برای اصغر افغان بود او توانست در این بازی در بدل ۲۳ توپ ۳۱ دوش را انجام دهد.

اصغر افغان که نزدیک به ۳۴ سال دارد در ۲۰۱۰ میلادی نخستین بازی بین‌المللی بیست اووره خود را انجام داد و در بازی‌های یکروزه یا پنجاه اووره از ۲۰۰۹ میلادی در کنار بازیکنان افغانستان قرار داشت.

اعلام استعفا از سوی اصغر افغان نه تنها در داخل افغانستان بلکه در سطح بین‌المللی در میان دوستداران کریکت، مقام‌ها و یا ستمداران افغان مطرح شد و واکنش‌های را در پی داشت.

اصغر افغان بخاطر کارکرد خوب خود در تیم ملی کریکت افغانستان بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

راشد خان
راشد خان

راشد خان ستاره معروف کریکت در حساب توییترش نوشته که استعفای اصغر افغان برایش بسیار دشوار تمام شد زیرا اصغر راهنمای او و جوانان دیگر بود.

عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هم در توییترش اصغر افغان را مورد ستایش قرار داده و گفته که "خانۀ اصغر آباد که برای دو دهه برای کریکت افغانستان خدمت کرد."

شورای بین‌المللی کریکت هم مقاله مفصلی را در مورد کارکردهای اصغر افغان نشر کرده و کریک انفو یک صفحه انترنتی مشهور که نزدیک به ۱۸ میلیون فالور دارد تصاویری از خداحافظی اصغر افغان با تیم ملی کریکت افغانستان را نشر کرده است.

اگرچه ظاهراً استعفای اصغر افغان باعث ناراحتی هوادارانش شده اما پیش از این به دلیل عدم توجه دقیق در مورد ساختار تیم ملی کریکت و جلوگیری از پیشرفت برخی بازیکنان او مورد انتقاد شدید هم قرار گرفته بود.

اما اصغر افغان در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش تاکید کرد که همواره برای موفقیت تیم ملی کریکت افغانستان تلاش کرده و گفت باور دارد که ورزش به ویژه کریکت افغان‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند: "طوری که شما می‌بینید، اگر بازی امروز بود یا هرجایی که بازی افغانستان باشد تمامی افغان‌ها در سراسر جهان یکدست و متحد می‌مانند و تلاش ما همین است تا برنده شویم و لبخند را بر چهره وطنداران خود بیاوریم."

اصغر افغان در جریان مسابقه با تیم ملی سریلانکا March 17, 2016
اصغر افغان در جریان مسابقه با تیم ملی سریلانکا March 17, 2016

اصغر افغان در بازی‌های یکروزه نزدیک به دونیم هزار دوش، در بازی‌های بین‌المللی بیست اووره بیش از ۱۳۰۰ دوش و در بازی‌های تست ۴۴۰ دوش انجام داده است.

شاهزاده مسعود رئیس پیشین کریکت بورد افغانستان که از سال‌ها به اینسو اصغر افغان را می‌شناسد پس از استعفای او دیشب به رادیو آزادی گفت: " از ۲۰۰۴ اصغر را می‌شناسم و کارهای بسیار خوبی را برای تیم ملی کریکت افغانستان انجام داده و به همین باور استم که او یک مدیر بسیار خوب به تیم خود بوده است."

اصغر افغان نزدیک به شش سال به عنوان کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان کار کرده و در زمان کاپیتانی خود رکوردهای را هم به نامش ثبت کرده که یکی از مهم‌ترین‌های آن تیم ملی کریکت افغانستان تحت کاپیتانی اصغر افغان ۴۲ بار برنده شده است.

XS
SM
MD
LG