لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۴

استرالیا اولین بازی تست با افغانستان را به تاخیر انداخت


تیم ملی کرکت افغانستان در یکی از میدان های بازی کرکت در استرالیا
تیم ملی کرکت افغانستان در یکی از میدان های بازی کرکت در استرالیا

استرالیا اولین بازی تست با افغانستان را به تاخیر انداخت.

قرار بود این بازی در اواخر ماه روان میلادی برگزار شود، اما ادارۀ کرکت استرالیا امروز جمعه گفت که این بازی تا روشن شدن وضعیت در افغانستان برگزار نخواهد شد.

کرکت بورد افغانستان می گوید که بنابر فیصلۀ مشترک با کرکت بورد استرالیا، نخستین بازی تست میان دو کشور به مدت کوتاه به تأخیر افتاده است.

فرید هوتک، سخنگوی کرکت بورد افغانستان به رادیو آزادی امروز گفت که این تصمیم بنابر «تقسیم اوقات مصروف» تیم کرکت استرالیا اتخاذ شده است.

فرید هوتک، سخنگوی کرکت بورد افغانستان
فرید هوتک، سخنگوی کرکت بورد افغانستان

او افزود: "بعد از صحبت های همه جانبه بین مسؤلین ادارات هر دو کشور فیصله شد که مسابقۀ تست به تعویق افتد. تاریخ بعدی این مسابقه را به زودترین فرصت با هموطنان عزیز خود شریک خواهیم کرد.کرکت بورد افغانستان تلاش می کند که با تمام کشور ها روابط خیلی خوبِ کرکت داشته باشد به خصوص با استرالیا که در عرصه کرکت یکی از پیشرفته ترین کشورها است."

پیش ازاین، ادارۀ کرکت استرالیا اعلام کرد که پس از مشورۀ گسترده با ذینفعان مربوطه، کرکت استرالیا و کرکت بورد افغانستان توافق کردند که بازی تست مردان میان دو کشور به تاخیر انداخته شود.

این بازی برای بیست و هفتم ماه نومبر در شهر هوبارتِ استرالیا برنامه ریزی شده بود.

تیم استرالیا در یک بازی تست
تیم استرالیا در یک بازی تست

در ماه سپتمبر پس از نشر گزارش ها در بارۀ منع شدن زنان افغان از شرکت در بازی های کرکت، مقام های کرکت استرالیا گفته بودند که بازی تست با افغانستان را لغو خواهند کرد.

ادارۀ کرکت استرالیا در خبرنامه ای امروز گفت: "به رشد کرکت زنان و مردان در افغانستان و جهان متعهد است، اما با توجه به اوضاع ناروشن کنونی در افغانستان، تا روشن شدن اوضاع در افغانستان این بازی را به تأخیر میندازنند."

این نهاد در ادامه گفته که انتظار دارد تا از تیم زنان و مردان افغانستان در آیندۀ نه چندان دُور میزبانی کند.

کرکت بورد افغانستان تلاش کرده که به حمایت کشورهای که عضویت کامل شورای بین المللی کرکت را دارند جایگاهش را در کرکت جهان دوباره به دست آورد.

هرچند حکومت طالبان وعده کرده که سخت گیری های دورۀ حاکمیت گذشته طالبان تکرار نخواهد شد، اما شماری زیادی از ورزشکاران زن از محدودیت های شدید بر فعالیت های شان از سوی طالبان خبر داده اند.

در زمان رژیم طالبان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در افغانستان آموزش و تحصیلات تقریباً برای همه دختران ممنوع بود و زنان اجازۀ کار و ورزش را نداشتند.

XS
SM
MD
LG