لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۵

هندوستان تایمز: پاکستان از اشتراک در 'نشست منطقه ای هند' منصرف شده است


شماری از روزنامه های جهان
شماری از روزنامه های جهان
  • هندوستان تایمز

روزنامۀ هندوستان تایمز در شمارۀ اخیرش مطلبی دارد در مورد نشست منطقه ای که به میزبانی هند روز چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد.

در مطلب می خوانیم که در این نشست به رهبری اجیت دوول مشاور امنیت ملی هند، مقام‌های ارشد امنیتی کشورهای منطقه در بارۀ تحولات اخیر به دنبال حاکمیت طالبان در افغانستان بحث خواهند کرد.

به نوشته روزنامه، با آنکه از پاکستان برای اشتراک در نشست دعوت شده است، اما معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است که اشتراک نمی کند.

برخی مقام‌ ها به شرط افشا نشدن نام هایشان به هندوستان تایمز گفته اند که از چین هم دعوت شده، اما در مورد اشتراکش در این نشست منطقه ای هنوز چیزی نگفته است.

در ادامۀ مطلب آمده است که روسیه، ایران و شماری از کشورهای کلیدی آسیای مرکزی تایید کرده اند که در نشست اشتراک خواهند کرد.

پس از تسلط یافتن طالبان بر افغانستان در پانزدۀ آگست، هند و دیگر کشورهای منطقه در بارۀ امنیت منطقه ابراز نگرانی کرده اند.

  • گاردین

روزنامۀ گاردین چاپ بریتانیا در شمارۀ دیروزش مطلبی را در بارۀ به تاخیر افتادن بازی تست میان تیم های کرکت افغانستان و استرالیا نشر کرده.

در مطلب به اعلامیۀ ادارۀ کرکت استرالیا اشاره شده که در آن گفته شده است که این اداره به رشد کرکت زنان و مردان در افغانستان و جهان متعهد است.

اما در در ادامه می خوانیم که اداره کرکت استرالیا با توجه به اوضاع ناروشن کنونی در افغانستان، تا روشن شدن وضعیت در این کشور نخستین بازی تست را با افغانستان به تأخیر می اندازد.

کرکت بورد افغانستان تلاش کرده که تصمیم در این باره را کم اهمیت جلوه دهد.

این بورد در اعلامیه گفت که بر اساس فیصلۀ مشترک با کرکت بورد استرالیا، نخستین بازی تست میان دو کشور به مدت کوتاه به تأخیر افتاده است.

فرید هوتک، سخنگوی کرکت بورد افغانستان به رادیو آزادی گفت که این تصمیم بنابر «تقسیم اوقات مصروف» تیم کرکت استرالیا اتخاذ شده است.

قرار بود این بازی در بیست و هفتم ماه نومبر در شهر هوبارتِ استرالیا برگزار شود.

مقام های کرکت استرالیا در ماه سپتمبر به دنبال نشر گزارش ها در بارۀ منع شدن زنان افغان از شرکت در بازی های کرکت، گفته بودند که بازی تست با افغانستان را لغو خواهند کرد.

با آنکه حکومت طالبان وعده کرده که سخت گیری های دورۀ حاکمیت گذشته طالبان تکرار نخواهد شد، اما طالبان به زنان در دیگر رشته های ورزشی نیز اجازۀ فعالیت نداده اند.

XS
SM
MD
LG