لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۹

واشنگتن پُست: طالبان بر خانۀ دو مأمور پولیس در لشکرگاه حمله کرده اند


شماری از روزنامه های جهان
شماری از روزنامه های جهان
  • واشنگتن پست

روزنامۀ واشنگتن پست در مورد آنچه حمله‌های هدفمند طالبان خوانده، مطلبی منتشر کرده.

روزنامه نوشته است که یک شاهد رویداد قتل هدفمند در شهر لشکرگاه ولایت هلمند گفته است که در آخر ماه آگست طالبان مسلح بر خانۀ دو مأمور پولیس مرزی افغانستان حمله کردند.

روزنامه به نقل از این فرد نوشته است که طالبان مأموران را کشتند و اجساد‌شان را در کوچه رها کردند.

واشنگتن پست به نقل از کسی که شاهد عینی خوانده افزوده است که خانوادۀ مأموران پولیس اجساد آن‌ها را به خاک سپردند و محل را ترک کردند.

طالبان پیش از این ادعا‌های مشابه را رد کرده اند.

روزنامه می‌نویسد که آنچه در لشکرگاه اتفاق افتاد همه روز در جنوب افغانستان رخ می‌دهد.

روزنامه به گزارش تازۀ دیدبان حقوق بشر نیز توجه کرده.

این سازمان سه شنبه در گزارشی گفت که طالبان بیش از صد عضو نیروهای امنیتی تنها در چهار ولایت افغانستان را بدون محاکمه اعدام یا به گونۀ اجباری ناپدید کرده اند.

به گفتۀ دیدبان حقوق بشر، طالبان در پاسخ به یافته‌های این سازمان گفته اند که عاملان بدرفتاری‌ها را برکنار کرده، اما هیچ معلوماتی در مورد اثبات این ادعا ارائه نکرده اند.

روزنامه می‌نویسد، که قتل‌ها در حالی انجام می شوند که رهبری طالبان پس از تصرف افغانستان عفو عمومی اعلام کرده.

  • نیویارک تایمز

روزنامۀ نیویارک تایمز به فیصلۀ کمیتۀ اعتبارنامۀ سازمان ملل متحد توجه کرده.

این کمیته ناوقت چهارشنبه فیصله کرد که در حال حاضر کرسی‌های نمایندگی دایمی افغانستان و میانمار در سازمان ملل متحد را به طالبان و اردوی حاکم میانمار نمی‌دهد.

روزنامه می نویسد که ایالات متحده، سازمان ملل متحد و شماری از نهاد‌های مدافع حقوق بشر اقدامات سرکوب گرایانۀ اردوی میانمار و طالبان را نکوهش کرده اند.

در ادامه به تحولات ماه آگست در کابل و ماه فبروری در میانمار نیز اشاره شده، زمانی که طالبان کنترل پایتخت افغانستان را در دست گرفتند و اردوی میانمار هم از راه کودتا حکومت ملکی را سرنگون کرد.

حکومت طالبان از سازمان ملل متحد خواسته است که سهیل شاهین را به عنوان نمایندۀ دایمی افغانستان در این سازمان بپذیرد.

نیویارک تایمز می‌نویسد که سازمان ملل متحد در حالی آقای شاهین را هنوز تایید نکرده که شماری از رهبران طالبان در فهرست سیاه این سازمان شامل اند.

شماری از کشور‌ها از جمله ایالات متحده و روسیه گفته اند که پیش از هر گونه فیصله در مورد به رسمیت شناخته شدن طالبان باید بر عملکرد آن‌ها نظارت شود.

XS
SM
MD
LG