لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۳

شکایت مردم کابل از افزایش پرچاوی برق


مردم کابل از افزایش پرچاوی برق شکایت دارند
مردم کابل از افزایش پرچاوی برق شکایت دارند

با آغاز فصل زمستان مانند سال‌های گذشته، بار دیگر شهروندان کابل نگران پرچاوی برق هستند.

آنها به رادیو آزادی گفتند که فقر و قیمت بالای مواد سوخت از یک‌سو و مشکل برق از سوی دیگر، زندگی را برای آنها در زمستان امسال دشوار کرده است.

ضیاء باشنده کابل می‌گوید: "با این همه چالش‌ها در کشور، اکنون با آغاز فصل سرما، گرانی سوخت و پرچاوی برق بار را بر دوش مردم سنگین کرده است، اکنون تنها چیزی که می‌خواهیم حداقل در زمستان برق را رها کنند تا مشکل مردم حل شود."

سلام باشنده دیگر پایتخت به رادیو آزادی چنین می‌گوید: "با آغاز فصل زمستان در کابل، پرچاوی برق در حال افزایش است و زمستان امسال افزون بر قطع برق، قصه‌هایی از فقر و بدبختی نیز شنیده می‌شود که جای نگرانی است."

ساکنان کابل درحالی از پرچاوی برق شکایت می‌کنند که درحال حاضر، برخی بخش‌های کابل در یک شبانه روز تنها شش یا هفت ساعت برق دارند.

از سویی هم مسوولان شرکت برق‌رسانی افغانستان یا برشنا می‌گویند که با فرا رسیدن فصل زمستان مجبور اند فهرست منظمی از سکته‌گی در توزیع برق را تهیه کنند.

حکمت‌الله میوندی، سخنگوی این شرکت روز سه‌شنبه (۱۶ قوس ۱۴۰۰) به رادیو آزادی گفت که با آغاز فصل زمستان، تقاضا برای برق افزایش خواهد یافت: "ليستی برای توزيع منظم برق در شهر کابل تهيه شده و به زودی منتشر خواهد شد، ما در حال حاضر به ۷۰۰ میگاوات برق در شهر کابل نياز داريم اما توليد ما ۳۸۰ میگاوات است. تقاضا زياد و توليد کم است، در نتيجه پرچاوی بیشتر می‌شود. اما برای حل آن تلاش می‌کنیم."

به گفته آقای میوندی، با فرا رسیدن فصل زمستان مردم باید توجه بیشتری به استفاده درست از برق داشته باشند.

نگرانی‌ها در باره پرچاوی برق در کابل در حالی افزایش یافته که بر اساس گزارش‌ها، شرکت برشنا هفته گذشته به شرکت‌ها و افرادی که از این شرکت بدهکار اند یک ماه فرصت داد تا پول‌های‌شان را پرداخت کنند، در غیر آن برق‌شان قطع شده و جایداد‌شان مصادره خواهد شد.

XS
SM
MD
LG