لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۷

دیلی میل: پسری‌که در جریان هرج و مرج خروج در کابل گم شده بود، پیدا شده‌است


شماری از روزنامه‌های بین‌المللی
شماری از روزنامه‌های بین‌المللی
  • تایمز اف اسرائیل

روزنامۀ «تایمز اف اسرائیل» گزارشی منتشر کرده در مورد سفر هیئت طالبان به ایران.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که هیئت طالبان در موارد مانند مهاجران افغان و بحران رو به افزایش اقتصادی صحبت می‌کنند.

در بخشی از گزارش چاپ شده در تایمز اف اسرائیل می‌خوانیم که ایران هنوز حکومت جدید طالبان را به رسمیت نشناخته است.

تهران حکومت اول طالبان در نیمۀ دوم دهۀ ۹۰ میلادی را هم به رسمیت نشناخته بود.

بازگشت طالبان به قدرت در نزدیک پنج ماه گذشته، با موج جدید از مهاجرت به بیرون از افغانستان از جمله به ایران به همراه بوده است.

گزارش‌های از اخراج مهاجران افغان از ایران هم منتشر شده‌است.

به تازگی، عبدالله قیومی آمر اداره مهاجرین طالبان در بندر اسلام قلعه به رادیو آزادی گفت که روزانه از دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار مهاجر اخراجی از ایران وارد هرات می‌شوند.

  • دیلی میل

دیلی میل گزارشی منتشر کرده در مورد این‌که پسری‌که در جریان هرج و مرج خروج در کابل گم شده بود، پیدا شده‌است.

در گزارش خبرگزاری رویترز به قصۀ پسر خردسالی پرداخته شده که در هنگام روند انتقال افراد در میدان هوایی کابل چند ماه پیش برای آن‌که افگار نشود، به سربازان امریکایی سپرده شده بود.

عکس‌هایی آن صحنه که نشان می‌دهد این کودک از پائین دیوارهای کانکریتی دارای سیم خاردار در ماه اگست به سربازان تحویل داده می‌شود، در رسانه‌ها به طور گسترده بازتاب یافته بود.

در گزارش آمده که او در آن زمان دو ماهه بود.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در ماه اگست سال ۲۰۲۱، هزاران نفر برای خروج از این کشور به میدان هوایی کابل هجوم آورده بودند.

در ادامۀ گزارش رویترز آمده که یک راننده تاکسی در کابل این پسر را به خانه‌اش برده بود و سرانجام روز شنبه او را به خانواده‌اش سپرد.

مادر و پدر او با دیگر فرزندان‌شان قبلاً به ایالات متحده منتقل شده‌اند و در گزارش آمده که اکنون قرار است که این پسر خردسال هم به آنان بپیوندد.

XS
SM
MD
LG