لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۹

خواهر زینب: پس از بازرسی، طالبان موتر ما را به رگبار بستند


زینب دختر جوان که خانواده اش ادعا می‌کنند از سوی طالبان به قتل رسیده است.
زینب دختر جوان که خانواده اش ادعا می‌کنند از سوی طالبان به قتل رسیده است.

فاطمه خواهر زینب ۲۵ ساله است که ساعت ۹ پنجشنبه شب در گولایی نزدیک مارکت حسین‌زاده در منطقه دشت برچی از مربوطات حوزه سیزدهم امنیتی در غرب کابل کشته شد.

فاطمه می‌گوید که خواهرش در تیراندازی افراد طالبان کشته شد.

زینب کارمند بانک و نان‌آور خانواده‌اش بود‌.

فاطمه می‌گوید، او و زینب با یک همکار دیگرشان رفته بودند تا شریک شادمانی عروسی یک همکار شان شوند اما در برگشت طالبان با کشتن زینب آنان را به گلم غم نشاندند.

به گفته فاطمه، راننده موتر حامل‌شان شوهر خواهر شان بود که به دستور طالبان در ایست بازرسی موتر را توقف داد و بعد از بررسی یکی از سه طالبی که آنجا بودند، دوباره به راهش ادامه داد و همزمان طالبان موتر را تیرباران کردند.

فاطمه به رادیو آزادی گفت: "فقط چهار قدم پیش رفتیم که مرمی باران از پشت موتر شروع شد و وقتی که فیر را شروع کردند دو مرمی آن از تول‌بکس گذشت و مستقیماً به قلب خواهرم خورد و خواهرم جابجای شد موتر ایستاد شد طالبان پس طرف موتر آمدند من برای شان گفتم اینه خواهرم را شهید کردید، گفتند که نه، خواهرت ترسیده."

فاطمه می‌گوید هنگام این رویداد اطفال هم در داخل موتر بودند.

به گفته او، اثرات این رویداد و غم ناگهانی، پای پدرمادر پیر زینب و یکی از خواهرانش و کودکان خودش را به شفاخانه کشانده است.

احمدالله وثیق معاون سخنگوی حکومت طالبان با نوشتن یک پیام کتبی به رادیو آزادی ادعای این خانواده را رد کرد.

او در پاسخ به پرسش‌های رادیو آزادی نوشت "این ادعا هیچ حقیقت ندارد."

زینب از ۵ ماه به این‌سو نامزد بود و قرار گفته نامزدش تا یک ماه آینده می‌خواستند عروسی کنند.

عبدالمجید بشریار، نامزد زینب برخورد طالبان مخصوصاً با زنان را غیر قابل تحمل می‌خواند: "متاسفانه اول که این‌ها به گردن نمی‌گرفتند که از طرف ما نیست باز ما حوزه‌های ششم، سیزدهم و هژدهم امنیتی که مربوط غرب کابل می‌شد را به جریان ماندیم که اینها را شما به گردن نمی‌گیرید کی کرده؟ بعداً حوزه سیزدهم به گردن گرفت و گفت ما از شما معذرت می‌خواهیم همین واقعه رخ داده از طرف ما است باز دیگه در حد یک معذرت مانده."

آرشیف- یک ایست بازرسی طالبان در شهر کابل
آرشیف- یک ایست بازرسی طالبان در شهر کابل

زینب تنها کسی نیست که با همه آرزوهایش در ایست بازرسی نیروهای حکومت طالبان پس از تسلط کامل آنان بر افغانستان هدف قرار می‌گیرد.

در یک مورد دیگر ادعا شده که حدود یک ماه پیش هم افراد طالبان در یک ایست بازرسی شهر کابل پسر جوانی را به رگبار بستند که تک فرزند یک خانواده بود.

موضوع رفتار نادرست و غیرمسلکی افراد طالبان اتهامی است که همواره مطرح شده، اما مقام‌های طالبان در بیشتر موردها این اتهام‌ها را نپذیرفته اند.

XS
SM
MD
LG