لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۸

امریکا حدود سه هزار نیروی اضافی به پولند و رومانیا می‌فرستد


آرشیف- شماری از نیروهای امریکایی
آرشیف- شماری از نیروهای امریکایی

واشنگتن در هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۳۰۰۰ نیروی اضافی را به پولند و رومانیا می فرستد تا از اروپای شرقی در برابر عواقب احتمالی بحران اوکراین حفاظت کنند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) ۳ فبروری گفت که این استقرار شامل حدود ۲۰۰۰ عسکری است که از ایالات متحده در پولند و جرمنی مستقر خواهند شد. علاوه بر آن، تقریباً ۱۰۰۰ عسکر امریکایی مستقر در جرمنی به سمت رومانیا حرکت کردند.

روسیه بیش ۱۰۰ هزار عسکر آماده جنگ و تجهیزات سنگین را در نزدیک اوکراین و کریمیا مستقر ساخته که به گفته ایالات متحده می‌تواند مقدمه‌ای برای یک تهاجم باشد.

ایالات متحده و متحدان اروپایی آن به روسیه هشدار داده‌اند که در صورت تهاجم بر اوکراین، مجازات‌های اقتصادی شدید را بر این کشور اعمال خواهد کرد و تسلیحات بیشتر به اوکراین خواهد داد.

بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا و اولف شولز صدراعظم جرمنی، روز گذشته در یک گفتگوی تلفونی توافق کردند که متحدان غربی باید عواقب و پی آمد‌های بیشتری را در صورت حمله روسیه بر اوکراین در نظر بگیرند.

صدراعظمان بریتانیا جرمنی همچنان بر اهمیت گفتگو با مسکو تاکید کرده، گفته اند که از همه چینل‌ها و شیوه‌های دیپلماتیک برای حل بحران موجود بین روسیه و اکراین استفاده خواهند کرد.

ناتو مسکو را به استقرار حدود ۳۰ نیروی نظامی در بلاروس متهم کرده می‌گوید، روسیه با استقرار بیش از ۱۰۰ هزار عسکر در امتداد سرحداتش، حمله بر اوکراین را طرح‌ریزی کرده.

اما روسیه ادعای طرح‌ریزی حمله بر اوکراین را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG