لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۴

شماری از جوانان کابل خواستار بازسازی چمن حضوری شدند


شماری از کودکان حین بازی فوتبال در چمن حضوری کابل
شماری از کودکان حین بازی فوتبال در چمن حضوری کابل

احمد شکیب، باشندۀ مکروریان کابل که روز‌های جمعه با دوستانش برای بازی فوتبال به چمن حضوری می‌رود، می‌گوید که این چمن باید بازسازی شود.

به گفتۀ شکیب، چمن حضوری تنها زمین بازی رایگان برای جوانان کابل است.

او می‌گوید زمین‌های بازی خصوصی در کابل وجود دارد، اما برای استفاده از آنها باید پول بپردازند‌ که توانایی پرداخت آن را ندارند: "میدان‌های ورزشی زیادی برای ورزش ساخته شده، اما در آنها جوانان بخاطری علاقه ندارند و نمی‌روند که پیسه می‌گیرد. باید این میدان جور شود زیرا فعلاً در آن معتادان نشه می‌کنند اما اگر این چمن تعمیر و بازسازی شود در آنجا جوانان برای ورزش می‌آیند که کار خوبی است."

ریاست تربیت بدنی و کمیتۀ ملی المپیک حکومت طالبان گفته اند که به ریاست الوزرا پیشنهاد کرده اند که کنترل این چمن را در اختیار آنها قرار دهد.

داد محمد ناوک، سخنگوی این اداره به رادیو آزادی گفت که چمن جضوری نیاز جدی به بازسازی دارد: "در دولت قبلی مربوط شاروالی کابل بود، ما به ریاست الوزرا پیشنهاد داده ایم که زمین چمن حضوری را مربوط ریاست ما بسازد زیرا یک زمین ورزشی است و برای ورزش است و نیاز مبرمی به حفاظت و بازسازی دارد که ما این امور را به پیش خواهیم برد."

رادیو آزادی تلاش کرد نظر شاروالی کابل را نیر در گزارش داشته باشد اما مسئولان این اداره دستیاب نشدند.

قابل ذکر است که چمن حضوری شهر کابل قبلاً بارها ترمیم شده، اما پس از مدتی دوباره تبدیل به محل گرد وخاک شده است که شهریان کابل دلیل آن را عدم حفظ و مراقبت و استفادۀ نادرست مردم از آن می‌دانند.

XS
SM
MD
LG