لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۶

بیش از ۳ میلیون کودک افغان در معرض خطر ابتلا به سوء تغذیه


آرشیف-
آرشیف-

سازمان ملل متحد بار دیگر در مورد سوء تغذیه کودکان افغان ابراز نگرانی کرده.

صندوق حمایت کودکان ملل متحد (یونیسف) ویدئوی کوتاهی از عبدالمطلب دو ساله را نشر کرده که از سوءتغذیه شدید رنج می‌برد و اینک بعد از تداوی در شفاخانه اندراگاندی در کابل می‌تواند روی پا‌های خود بایستد.

سام مورت مسئول ارتباطات یونیسف شام گذشته به رادیو آزادی گفت: "یونیسف تخمین می‌کند که در سال ۲۰۲۲ بیش از سه میلیون کودک افغان با سوءتغذیه و از جمله بیش از یک میلیون کودک افغان با سوءتغذیه شدید، مواجه خواهند شد."

پیش از این سازمان جهانی صحت اعلام کرده بود که حدود یک میلیون کودک در افغانستان به دلیل سوء تغذیه شدید در معرض خطر مرگ قرار دارند.

داکتر محمد همایون لودین متخصص امور تغذیه برای حل مشکل سوءتغذیه کودکان شب گذشته به رادیو آزادی گفت، این مشکل را می‌توان با آگاهی دهی و کمک اقتصادی با خانواده‌ها حل کرد.

عبدالباری عمر معین وزارت صحت عامه حکومت طالبان
عبدالباری عمر معین وزارت صحت عامه حکومت طالبان

عبدالباری عمر معین وزارت صحت عامه حکومت طالبان در بخش خدمات صحی در صحبت با رادیو آزادی گفت که بانک جهانی در برخی زمینه‌های کلیدی، از جمله سوءتغذیه که اکنون باعث ایجاد بحران شده، کمک کرده است.

به گفته عبدالباری عمر، سکتور صحت افغانستان ۸۸ درصد به کمک‌های خارجی وابسته بود و با قطع کمک‌های بین‌المللی با افغانستان، اینک بیش از ۲۳۰۰ مرکز صحی در این کشور بسته شده اند.

XS
SM
MD
LG