لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۴ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۸

برنامه جهانی غذا: ۹۵ درصد مردم افغانستان مواد غذایی کافی ندارند


آرشیف- توزیع نان خشک رایگان به افغان‌ها نیازمند در کابل
آرشیف- توزیع نان خشک رایگان به افغان‌ها نیازمند در کابل

برنامه جهانی غذا می‌گوید که گرسنگی بیشترین افغان‌ها را در پایتخت "کابل" زیانمند کرده.

بخش آسیا پسیفیک این اداره دیروز جمعه (۲۹ دلو) در توییتر پیام داد که علاوه بر افزایش گرسنگی، وضعیت کسانی هم در ماه گذشته خیلی بدتر شد که در سردی زمستان، هیچ‌گونه عایدی نداشتند.

اداره‌های مربوط سازمان ملل متحد از جمله برنامه جهانی غذا پیش از آغاز زمستان هشدار داده بودند که مردم افغانستان با خطر جدی سوء تغذیه روبه‌رو اند.

دیوید بیسلی رئیس اجرائیه این اداره در آن هنگام گفته بود که افغانستان هر روز، نسبت به روز گذشته با کمبود مواد غذایی روبه‌رو می‌شود.

آقای بیسلی پیش‌بینی کرده بود که با فرا رسیدن زمستان، وضعیت بدتر می‌شود زیرا خانواده‌ها به این فکر می‌کنند که فرزندان شانرا از گرسنگی نجات دهند یا از سردی هوا.

بر اساس اعلامیه روز جمعه برنامه جهانی غذا، ۹۵ درصد مردم افغانستان، مواد غذایی کافی ندارند.

در ادامه آمده است که در جریان ماه گذشته، از هر ۱۰ خانوادۀ که عواید داشتند، در آمد ۸ خانواده به صورت سرسام آور کاهش یافته.

از جانب دیگر، اداره حمایت از کودکان در یک گزارش تازه گفته که نزدیک به پنج میلیون کودک در افغانستان با سوء تغذیه روبه‌رو اند.

شیرلوت روز، مسئول رسانه‌های دفتر محلی این موسسه دیروز به رادیو آزادی گفت که اکنون شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان، دو مرتبه بیشتر شده است.

XS
SM
MD
LG