لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۰

حمدالله محب: خبر برگشت اشرف غنی آوازه و بی اساس است


محمد اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان حین صحبت با حمدالله محب مشاور سابق امنیت ملی این کشور در امارات متحده عربی
محمد اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان حین صحبت با حمدالله محب مشاور سابق امنیت ملی این کشور در امارات متحده عربی

حمدالله محب مشاور امنیت ملی حکومت پیشین به رهبری محمد اشرف غنی پس از روزها بحث‌های داغ برسر برگشت اشرف غنی به افغانستان، شایعات در این مورد را بی‌اساس خواند.

محب اواخر دیروز در یک پیام در توییترش ضمن نشر تصویری که وی را در کنار آقای غنی نشان می‌دهد نوشت که " رئیس جمهور غنی همواره برای همه افغان‌ها، به چنین صلح پایدار باورمند است که در آن ارزش‌ها زیر پا نشوند و رئیس جمهور غنی اکنون هم برای خیر ملت از چنین بحث اساسی حمایت می‌کند که در آن نمایندگی تمام اتباع کشور شامل باشد."

حمدالله محب در حالی خبر برگشت اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان را به این کشور بی‌اساس خوانده که حشمت غنی احمدزی برادر اشرف غنی در مصاحبه با دویچ‌ویله گفته بود که آقای غنی مایل به برگشت به افغانستان است.

حشمت غنی احمدزی
حشمت غنی احمدزی

او گفته بود: "او از اول می‌خواهد که اواخر عمرش را در افغانستان باشد تا بتواند خیری برساند نه اینکه به حیث یک سرسفید در کنج مسجد باشد او می‌تواند در بیرون در بخش کمک با افغان‌ها موثر واقع شود."

محمد اشرف عنی در ۱۵ اگست پس از آن که طالبان به دروازه‌های شهر کابل رسیدند، افغانستان را با شماری از نزدیکان خود که یکی آن حمدالله محب بود، ترک کرد.

آقای غنی از همان وقت تا حال در امارات متحده عربی به سر می‌برد در حالیکه حمدالله محب فعلاً در امریکا است.

از سوی دیگر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان تاکید کرده که به مقام‌های سابق اجازه داده خواهد شد تا به افغانستان برگردند.

عبدالسلام رحیمی یکی از دیگر مقام‌های ارشد دولت پیشین و یکی از نزدیک‌ترین دستیاران محمد اشرف غنی چند روز پیش به کابل برگشت.

XS
SM
MD
LG