لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۹

نخستن محمولۀ گندم کمک هند روانه جلال آباد شد


موترهای باربری حاوی گندم کمک هند که به افغانستان فرستاده شد
موترهای باربری حاوی گندم کمک هند که به افغانستان فرستاده شد

انتقال گندم کمکی هند به افغانستان آغاز شده و در نخستین محموله، ۵۰ موتر باربری که ۲۵۰۰ تُن گندم را حمل می‌کردند، وارد پاکستان و سپس روانه شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار شده اند.

در مراسم انتقال این محموله، هرش وردن شرینگلا وزیر خارجه هند با فرید ماموندزی سفیر افغانستان در دهلی نو و هیئتی از برنامه جهانی حضور داشتند.

شرینگلا گفت که انتقال گندم هند به افغانستان از دو تا سه ماه وقت خواهد گرفت: "نخستین محموله با ۲۵۰۰ تن گندم توسط ۵۰ موتر باربری روانه جلال آباد در افغانستان شده. انتظار داریم که انتقال چندین محموله دیگر از طریق مرز اَتاری در جریان دو تا سه ماه تکمیل و در نتیجه تعهد ما برای انتقال ۵۰ هزار تن گندم برجا شود."

سفیر افغانستان در دهلی نو این کمک‌ها را برای مردم در افغانستان مهم دانست.

مراسم افتتاح انتقال گندم کمک هند به افغانستان
مراسم افتتاح انتقال گندم کمک هند به افغانستان

انتظار می‌رود کمک‌های هند در افغانستان به مسئولین برنامه جهانی غذا سپرده شود.

بیشاو پراجولی رئیس این برنامه در هند می‌گوید که در حال حاضر این کمک‌ها برای مردم افغانستان خیلی ضروری است: "کمک‌های هند در حال حاضر خیلی به موقع و مهم است. انتظار داریم که این کمک‌ها ادامه یابد زیرا هند همیشه با مردم افغانستان نزدیک بوده و با سخاوتمندی برخورد کرده است."

پاکستان به ندرت برای انتقال مواد غذایی هند از طریق خاکش اجازه می‌دهد. اما توافق برای انتقال گندم به افغانستان پس از ماه‌ها مذاکره صورت گرفت.

هند گفته که به کمک‌هایش با مردم افغانستان ادامه می‌دهد اما این کمک‌ها، نه به حکومت طالبان بلکه از طریق نهادها و سازمان‌های مدد رسانی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG