لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۲

تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد روسیه اجرایی شد


آرشیف، بیرق روسیه
آرشیف، بیرق روسیه

تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد روسیه دیروز اجرایی شد، این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تحریم‌ها بر ۲۷ فرد و نهاد از جمله وزرای حکومت، افسران ارشد نظامی، شرکت‌ها و رهبران تجارتی روسیه به دلیل نقش آن‌ها در "تهدید تمامیت ارضی" اوکراین، وضع می‌شود.

بعد از این‌که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که درخواست‌ استقلال مناطق تحت کنترول جدایی‌طلبان تحت حمایت مسکو را در شرق اوکراین به رسمیت می‌شناسد و نیروهای نظامی را به آن‌جا می‌فرستد، ایالات متحدۀ امریکا و متحدان غربی آن در سه روز گذشته با وضع تحریم‌ها، گام‌های هماهنگ را برای مجازات روسیه برداشته اند.

ولی مسکو با عصبانیت به وضع تحریم‌های اعلام شده توسط ایالات متحده امریکا و غرب واکنش نشان داده‌است.

مسکو متعهد شد که به مجموعه‌ای اقداماتی‌که جو بایدن رئیس جمهور امریکا بر ضد بانک‌ها و افراد روسی اتخاد کرده "پاسخ محکم" بدهد.

وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای دیروز (۲۳ فبروری) اعلام کرد که "نباید تردیدی وجود داشته باشد، این تحریم‌ها با پاسخ قوی مواجه خواهند شد".

در این حال، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکان جهان دیروز در واتیکان با اشاره به تنش‌های بین روسیه و غرب گفت: "از همه طرف‌های درگیر می‌خواهم، از هر اقدامی‌که باعث رنج بیشتر مردم، بی‌ثباتی همزیستی بین کشورها و بی‌اعتبار ساختن قوانین بین‌المللی می‌شود، خودداری کنند."

در این حال رؤسای جمهور پولند و لیتوانیا در یک بیانیه مشترک با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی‌شان دیروز در شهر کیف اعلام کردند که اوکراین شایسته نامزدی برای عضویت در اتحادیه اروپا است.

تنش‌ها بین روسیه و غرب بعد از آن افزایش یافت که روسیه حداقل ۱۵۰ هزار عسکر خود را در سرحد با اوکراین مستقر ساخت و هراس از تهاجم تمام عیار بر اوکراین را برانگیخت.

XS
SM
MD
LG