لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۲

برنامه جهانی غذا بار دیگر از افزایش بحران بشری در افغانستان هشدار داد


برنامه جهانی غذا خواستار کمک بیشتر با افغانستان شده از افزایش بحران در این کشور یکبار دیگر هشدار می‌دهد.

برنامه جهانی غذا در اعلامیه خود می‌گوید در حالیکه بحران اقتصادی رو به افزایش نهاده پول‌های کمک شده با این سازمان رو به تمام شدن است.

اعلامیه می‌افزاید که تقریباً هیچ خانواده در افغانستان غذای کافی ندارد و نیازمندی‌های بشری شاید به حدی برسد که این سازمان نتواند از عهدۀ آن برآید.

مارگوت فان ویلدین رئیس امورعاجل برنامه جهانی غذا که در کندهار کار می‌کند گفت که با وضعیت بسیار مایوس کننده در این ولایت روبه‌رو اند.

۲۳ میلیون نفر در افغانستان با حالت شدید عدم مصونیت مواد خوراکی دچار اند.

وحیدالله امانی سخنگوی برنامه جهانی غذا در افغانستان می‌گوید این سازمان در دو ماه گذشته با بیش از ده میلیون نفر کمک کرده است: "پلان ما این است که هر ماه به مردمی که نیازمند هستند کمک بیشتر صورت گیرد. بخاطر پلان خود برای ۲۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ ما هنوز هم به یک اعشاریه شش میلیارد دالر کمک‌های مالی نیاز داریم و تقاضای ما از دونرها و تمویل کنندگان بین‌المللی این است که به وعده‌های خود که کرده اند به سرعت جامۀ عمل بپوشانند تا ما بتوانیم به اسرع وقت و شکل بهتر به کسانی برسیم که نیازمند اند."

رئیس امور عاجل برنامه جهانی غذا می‌گوید به اساس سروی ماه جنوری ۹۵ فیصد افغان‌ها غذای کافی ندارند.

کمیتۀ بین المللی نجات نیز در حالیکه بحران اوکراین و آواره شدن صدها هزار نفر از این کشور توجه جهان را به خود جلب کرده هفته گذشته از جهانیان خواستار شد که افغانستان را فراموش نکنند.

این کمیته در اعلامیۀ خود گفت که جامعۀ جهانی باید از گرسنگی در افغانستان جلوگیری کند و زندگی مردم را نجات دهد.

XS
SM
MD
LG