لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۸

درخواست مجدد طالبان از امریکا: دارایی منجمد شده افغانستان آزاد شود


دیدار امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان با تام وست نماینده خاص امریکا برای افغانستان در شهر انتالیای ترکیه
دیدار امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان با تام وست نماینده خاص امریکا برای افغانستان در شهر انتالیای ترکیه

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان در ملاقات با تام وست نماینده خاص امریکا برای افغانستان خواست که هفت میلیارد دالر دارایی بانک مرکزی افغانستان را به موسسات خیریه ندهد.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا طی فرمانی هفت میلیارد دالر دارایی منجمد شدهٔ افغانستان را آزاد ساخت.

او در فرمانی که به تاریخ 22 دلو امضا کرد، حکم داد که نیم از این دارایی به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتمبر و نیم دیگر آن برای کمک‌های بشری به مردم افغانستان اختصاص داده شود.

وزارت خارجه حکومت طالبان روز گذشته در یک اعلامیه گفت که آقای متقی و هیئت همراه وی در شهر انتالیای ترکیه در مذاکره دوجانبه با آقای وست خواستند که این پول نباید به هیچ صورت به موسسات خیریه داده شود.

آقای متقی بعد از این ملاقات به خبرنگاران گفت: "این پشتوانه بانک مرکزی افغانستان است. سرمایه شخصی کدام کس و یا افراد و اشخاص نیست. امیدار هستیم که امریکا همین واقعیت را درک کند و دیگر مثلی که ما قبلاً گفتیم افزار های فشاری را سر افغانستان استعمال نکند."

در اعلامیه وزارت خارجه حکومت طالبان آمده است که آقای متقی به نماینده خاص امریکا گفته است که هر نوع تصرف در ثروت‌های افغانستان بر روابط دو کشور تاثیر ناگوار خواهد داشت.

تام وست نماینده خاص وزارت خارجه ایالات متحده برای افغانستان در مورد صحبت روز گذشته خود با هیئت طالبان تا حال چیزی نگفت است.

XS
SM
MD
LG