لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۱

سازمان جهانی صحت: بیش از یک میلیون و دوصد هزار کودک در افغانستان واکسین سرخکان می‌شوند


سازمان جهانی صحت می‌گوید که قرار است در جریان کمپاین واکسیناسیون سرخکان، بیش از یک میلیون و دوصد هزار کودک بین شش تا ۵۹ ماهه واکسین دریافت کنند.

این سازمان امروز با نشر اعلامیۀ گفته که حدود ۹۲۰۰ کارمند صحی، داوطلب و ناظر برای پوشش ۴۹ ولسوالی در ۲۴ ولایت افغانستان کار می‌کنند.

کمپاین واکسیناسیون سرخکان ۱۲ مارچ آغاز شد و قرار است تا هفدهم مارچ ادامه یابد.

براساس یافته‌های سازمان جهانی صحت، افغانستان در حال حاضر شاهد افزایش بیماری سرخکان است که از جنوری ۲۰۲۱ تا مارچ ۲۰۲۲ بیش از ۴۸۳۰۰ مورد سرخکان در کودکان ثبت شده و ۲۵۰ کودک در این مدت بنابر ابتلا به سرخکان در این کشور جان باخته اند.

پیش از این وزارت صحت عامه حکومت طالبان هم گفته بود که از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون بیشتر از پانزده هزار و نه صد و چهار رویداد سرخکان را ثبت کرده است.

کندز، بدخشان، هلمند، کابل و جوزجان پنج ولایتی اند که بیشترین میزان رویدادهای مثبت سرخکان در آنها به ثبت رسیده است.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته سازمان داکتران بدون مرز از افزایش بیماری سرخکان در ولایات‌های هلمند، هرات و کندز ابراز نگرانی کرد.

در گزارشی که از سوی این سازمان به نشر رسید آمده است که از آغاز ماه دسمبر سال ۲۰۲۱ تا پایان ماه فبروی سال ۲۰۲۲ به طور اوسط هر هفته ۱۵۰ کودک از اثر بیماری سرخکان تنها به شفاخانهٔ بُست در لشکرگاه هلمند آورده شده اند.

XS
SM
MD
LG