لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۵

ملل متحد: طویل شدن جنگ اوکراین ممکن نزدیک به ۳۰ درصد اوکراینی را زیر خط فقر قرار دهد


شماری از پناهجویان اوکراین
شماری از پناهجویان اوکراین

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد تخمین می‌کند که اگر روسیه به تهاجم اوکراین ادامه دهد، نزدیک به ۳۰ درصد از جمعیت ۴۴ میلیون نفری اوکراین زیر خط فقر خواهند رفت.

بر اساس گزارشی که امروز (۱۶ مارچ) از سوی این برنامه نشر شد، شاید تا ۶۲ درصد مردم در اوکراین در یک سال آینده به فقر کشانده شوند.

آچیم اشتاینر مدیر برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد گفته که جنگ اوکراین وضعیت بشری غیر قابل پیش‌بینی را ایجاد کرده و میلیون‌ها تن را آواره ساخته است.

به گفته او، در حال حاضر به کمک‌های فوری در اوکراین نیاز است و جنگ، تاثیر منفی‌اش را بر پروژه‌های مختلف توسعه‌ای ظاهر می‌کند.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد تخمین می‌کند که جنگ روسیه تا اکنون حدود ۱۰۰ میلیارد دالر زیان به زیر بنا‌های اساسی اوکراین وارد کرده است.

جاده ها، پل‌ها، شفاخانه‌ها و سایر زیربنا‌ها به شدت در این جنگ زیانمند شده اند.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد نخستین اقدام کمکی را پیشنهاد کرده تا ماهانه حدود ۲۵۰ میلیون دالر پول نقد با نیازمندان در اوکراین کمک شود.

بر اساس پیشنهاد، این پول حدود ۲.۶ میلیون شهروند اوکراین را که با خطر کاهش در آمد مالی روبرو اند، تحت پوشش قرار خواهد داد.

یکی از مسایل دیگری که نگران کننده خوانده شده، بیجا شدن میلیون‌ها تن از اوکراین است.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد گفته که با کمیشنری عالی این سازمان در امور پناهندگان کار می‌کند تا به میلیون‌ها تن از پناهجویان اوکراین کمک فراهم کند.

به تخمین سازمان ملل متحد، از نزدیک به سه هفته که تهاجم روسیه بر اوکراین آغاز شده، نزدیک به سه میلیون تن از این کشور بیجا شده اند که بیشتر‌شان به پولند پناه برده اند.

XS
SM
MD
LG