لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۱

استخبارات طالبان دو کارمند طلوع نیوز را بازداشت کرد


آرشیف- اتاق فرمان تلویزیون خصوصی طلوع
آرشیف- اتاق فرمان تلویزیون خصوصی طلوع

گزارش شده است که نیروهای استخبارات طالبان، خپلواک صافی مسئول طلوع نیوز، بهرام امان مجری و مشاور حقوقی این رسانه را شام دیروز پنجشنبه در کابل بازداشت کردند.

سعید شینواری یک خبرنگار طلوع نیوز مقیم جرمنی در این باره به رادیو آزادی گفت: "طالبان یک مکتوب را از سوی وزارت امر به معروف به طلوع نیوز امروز روان کردند و در آن نوشته شده بود که بعد از امشب سریال های خارجی را نشر نکنید. ما در این باره یک خبر تهیه کردیم و در سرویس خبری ساعت شش نشر شد. طالبان بعد از تماشای این خبر به تلویزیون آمدند و با همکاران ما بسیار زشت صحبت کردند. خپلواک صافی را از خانه خواستند، سپس او و بهرام امان را دستگیر کردند و بردند."

لطف الله نجفی زاده مسئول پیشین طلوع نیوز در حساب توییترش ناوقت دیشب نوشت که خپلواک صافی و مشاور حقوقی این رسانه رها شده اند اما بهرام امان هنوز در بند طالبان است.

طالبان در این باره هنوز چیزی نگفته اند.

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در تویتی گفته که در بارۀ گزارش‌های موثق در خصوص بازداشت خودسرانۀ خبرنگاران طلوع نیوز توسط طالبان عمیقاً نگران است.

یوناما افزوده که سازمان ملل متحد می‌خواهد همه افرادی که توسط مردان مسلح برده شده اند رها شوند و به آزار و تهدید ژورنالیستان و رسانه های مستقل پایان داده شود.

XS
SM
MD
LG