لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۶

بریتانیا: اگر پوتین از جنگ دست بکشد تحریم ها بر تاجران روسی رفع خواهند شد


لیز تراس وزیر خارجه بریتانیا
لیز تراس وزیر خارجه بریتانیا

وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید که اگر رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین حمله به اوکراین را متوقف کند و از تجاوز دست بکشد تعزیراتی که بر نخبه گان ثروتمند و تاجران این کشور بعد از حمله به اوکراین وضع شده دور خواهد شد.

لیز تراس در گفتگو با روزنامه سندی تلگراف که امروز یکشنبه نشر شده گفته است که وزارت خارجۀ بریتانیا واحدی برای مذاکرات ایجاد کرده تا در گفتگوی احتمالی صلح کمک کند.

وزیر خارجۀ بریتانیا هشدار می‌دهد که لندن و متحدانش تعزیرات بر رئیس جمهور پوتین و حامیان وی را به گونه دوامدار شدت خواهند بخشید.

خانم تراس افزود که این تعزیرات در صورت آتش‌بس کامل، عقب نشینی نیروها برداشته خواهد شد و مسکو باید تعهد کند که دیگر تجاوز نخواهد کرد.

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یکبار دیگر از همتای روسی خود خواستار شد که برای پایان بخشیدن به جنگ که از بیش از یک ماه به این سو جریان دارد به گفتگوی جدی رو آورد.

این اظهارات وزیر خارجۀ بریتانیا یک دعوت تازه از پوتین برای کاهش خسارات روسیه در این جنگ پنداشته می‌شود که از نظر منتقدین مشکلات بزرگ در استراتژی، تاکتیک و آمادگی روسیه برای این جنگ را برملا ساخت.

در نتیجۀ این جنگ روسیه با انزوای دیپلماتیک، تعزیرات هدفمند و مشکلات مالی روبه‌رو شد و از دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی محروم گردید.

انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا گفت که تعزیرات مختلف و انجماد سرمایه‌ها که بر حلقه نزدیک به پوتین وضع شده به طور طراحی نشده که دایمی باشد.

XS
SM
MD
LG