لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۰

امریکایی ربوده شده در افغانستان در یک ویدیوی تازه نشر شده خواستار رهایی خود شد


مارک فریریکس تبعه امریکا که در سال ۲۰۲۰ از کابل ربوده شد.
مارک فریریکس تبعه امریکا که در سال ۲۰۲۰ از کابل ربوده شد.

یک تبعه امریکا که در افغانستان ربوده شده دیروز جمعه در یک ویدیو که توسط مجله نیویارکر نشر شد برای آزادی خود خواهان کمک شد.

مارک فریریکس دو سال قبل در ۳۱ ماه جنوری سال ۲۰۲۰ از کابل ربوده شد و گمان می‌رود که شبکه حقانی در ربودن وی دست داشته باشد.

فریریکس در این ویدیو که به گفته خودش در ۲۸ نوامبر ثبت کرده در مقابل یک پرده سیاه نشسته و لباس افغانی به تن دارد.

او در صحبت خود می‌گوید که با بسیار حوصله انتظار آزادی خود است و از بزرگان حکومت طالبان می‌خواهد که او را رها کنند تا با خانواده خود یکجا شود.

ویدیو‌های افراد ربوده شده عموماً بخاطر نشر می‌شوند که نشان داده شود آنها زنده اند و برای آزادی آنها زمینه گفتگو فراهم شود ولی در قضیه مارک فریریکس معلوم نیست که هدف از نشر ویدیو چیست.

مجلۀ نیویارکر که این پیام را دیروز جمعه نشر کرده می‌گوید که این ویدیو را از یک شخص نامعلوم در افغانستان به دست آورده است.

مارک فریرکس
مارک فریرکس

اداره تحقیقات فدرال امریکا "اف‌بی‌آی" در مورد اصلی بودن این ویدیو از سخن گفتن خودداری کرده، اما کارلولین کاکورا خواهر فریریکس شب گذشته در یک اعلامیه گفته است که بخاطر نشر این ویدیو از طالبان خوش است. او افزوده که این سندی برای اثبات ادعای قبلی آنها می‌باشد که برادرش زنده است.

خواهر فریریکس از جو بایدن رئیس جمهور و انتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا خواسته که برای رهایی برادرش تلاش کنند.

پیام ویدیویی فریریکس دیروز جمعه در یک زمانی نشر شد که وزارت خارجه امریکا در مورد آزادی یک امریکایی افغانی‌الاصل سیف‌الله رووف و یک افغان مقیم امریکا بنام انیس خلیل خبر داد.

مقام‌های امریکایی می‌گویند که این دو نفر هم اکنون به قطر رسیده اند و بعداً به امریکا می‌روند.

XS
SM
MD
LG