لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

افزایش انفجارها در کابل؛ مردم: طالبان در تأمین امنیت کوتاه آمده اند


شماری از باشنده های کابل با اشاره به انفجارهای اخیر در کابل می‌گویند که نسبت به امنیت‌شان نگران هستند.

در کنار بیکاری، فقر و مشکلات اقتصادی، انفجارهای هفته جاری در سرای شهزاده و مسجد جامع پل خشتی کابل باشندگان این شهر را نسبت به امنیت‌شان نگران کرده است.

آنان می‌گویند، با آنکه طالبان به مردم از امنیت کامل اطمینان داده بودند اما انفجارهای اخیر نشان داد که آنان نیز در تأمین امنیت مردم کوتاه آمده اند.

نوید در ناحیه اول شهر کابل زندگی می‌کند. او در صحبت با رادیو آزادی گفت: "ما بسیار خوش بودیم که اگر بیکاری و فقر است، اما امنیت ما تأمین است، اما انفجارهای اخیر زیاد ما را نگران کرده که باز امنیت رو به خراب شدن است."

زر افشان باشنده ناحیه سوم شهر کابل از طالبان می‌خواهد که برای تأمین امنیت مردم تلاش کنند: "طالبان بخاطر امنیت مردم اطمینان داده بودند حالا این انفجارها به چه معناست امارت اسلامی باید امنیت مردم را تامین کند."

وزارت داخله طالبان در پاسخ به نگرانی‌های مردم می‌گوید که آنان از تأمین امنیت‌شان مطمین باشند.

عبدالنافع تکور، سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت: "شماری از افراد دزد و فرصت طلب می‌خواهند فضای رعب و وحشت را ایجاد کرده و از این طریق به اهداف خود برسند مردم از امنیت‌شان مطمین باشند این گونه رویدادها در کشورهای بزرگ جهان هم رخ می‌دهد دیگر کدام مشکل عمده نیست."

این در حالیست که مارکیت سرای شهزاده کابل که به مرکز تبادل ارز مشهور است، به روز یکشنبه هفتۀ جاری گواه انفجاری بود و ۳ روز پس از آن انفجار دومی در داخل مسجد جامع پل خشتی کابل رخ داد.

طالبان تعداد مجروحین این دو رویداد را ۱۶ تن اعلام کرده بودند، اما به اساس معلومات شفاخانۀ ایمرجنسی کابل، در رویداد سرای شهزاده ۵۸ تن زخمی و یک تن کشته شده و در رویداد مسجد جامع پل خشتی یازده تن زخم برداشتند.

مسئولان امنیتی طالبان این انفجارها را ناشی از پرتاب بمب دستی خوانده و از بازداشت شماری از افراد در پیوند به این رویدادها خبرداده اند.

رویدادهای اخیر امنیتی در حالی در پایتخت رخ می‌دهند که طالبان پیش از این از تأمین امنیت کامل در سراسر کشور به مردم اطمینان داده بودند.

XS
SM
MD
LG