لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

جبهه مقاومت ملی: بخش‌های از ولسوالی کوهستان تصرف شد؛ حکومت طالبان رد می‌کند


آرشیف- افراد مربوط به جبهه مقاومت ملی افغانستان
آرشیف- افراد مربوط به جبهه مقاومت ملی افغانستان

جبهه مقاومت ملی ادعا می‌کند که درگیری‌های پراکنده میان افراد این جبهه و افراد طالبان در بخش‌هایی از ولسوالی کوهستان راغ‌های ولایت بدخشان ادامه دارد.

صبغت الله احمدی، سخنگوی جبهۀ مقاومت ملی به رادیو آزادی گفت که نیروهای این جبهه در نبرد شب گذشته در منطقۀ "میدان براغ" ولسوالی کوهستان بدخشان پیشرفت‌هایی داشته اند: "در نتیجه‌ این درگیری‌ها در منطقه‌ی "میدان بَراغ" ولسوالی کوهستان، ۱۶ طالب به هلاکت رسیده‌ اند. در همین حال ۷ تن از چریک‌های دلیر جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان که برای نهادینه سازی آزادی، ارزش‌های انسانی و آرمان‌های والای اسلامی مردم افغانستان مبارزه می‌کردند، در نبرد رو در رو در منطقه‌ی "سیاه کوه" سینه سپر کرده و افتخار شهادت را نصیب شدند."

اما طالبان وارد شدن تلفات سنگین به افرادشان و پیش‌روی نیروهای جبهۀ مقاومت ملی را رد می‌کند.

معزالدین احمدی، رئیس دفتر رسانه‌های حکومت طالبان در بدخشان به رادیو آزادی گفت که در این درگیری‌ها ۳ تن از افرادشان زخمی و ۹ تن از مخالفان‌شان کشته شدند: "به دلیل برخی گزارش هایی که به دست آورده بودیم مجاهدین در ولسوالی کوهستان عملیات گسترده را راه اندازی کردند که در نتیجه مخفی گاه آن‌ها از بین برده شد. سه تن مجاهدین بگونه سطحی زخم برداشته اند، از طرف مقابل ۹ تن جان باخته اند، عملیات هم پایان یافته است."


به علت نبود خبرنگاران در محل و محدودیت دسترسی به اطلاعات در آن منطقه این خبرها به گونۀ مستقل از سوی رادیو آزادی تایید شده نمی‌تواند.

اما چشم‌دید مردم از این نبردها چه است؟

یکی از باشندگان ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان که نمی‌خواهد از او در گزارش نام برده شود می‌گوید: "جنگ در راغستان درگرفت، نیروهای جبهه مقاومت به پوسته‌های اینان در منطقه حمله کردند، امروز خبری که داریم دو طرف تلفات داشته. طالبان هم نیروهای جبهه مقاومت را در منطقه میدان باغ کمین زدند."

پس از سقوط نظام پیشین جمهوریت و حاکمیت طالبان، افزون بر جبهۀ مقاومت ملی چندین جبهۀ دیگر نیز در مقابل طالبان اعلام موجودیت کردند.

اما حکومت طالبان می‌گوید که جنگ در افغانستان پایان یافته و هیچ طرفی توانایی ایستادگی در مقابلش را ندارد.

XS
SM
MD
LG