لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۰

عضو پارلمان اروپا: طالبان تا حقوق افغان‌ها را نشناسند، به رسمیت شناخته نمی‌شوند


شماری از افراد طالبان در شهر کابل
شماری از افراد طالبان در شهر کابل

هانا نیومن عضو پارلمان اروپا در یک پیامی که در توییتر نشر کرده گفته است که اتحادیه اروپا تا زمانی حکومت طالبان را به رسمت نخواهد شناخت که آنها به گفته او به مردم خود حق نداده باشند.

هانا نیومن می‌گوید: "ما اینجا در کابل هستیم، نمایندگی کوچک داریم که به افراد مانند من زمینه سفر به افغانستان را مساعد می‌سازد تا وضعیت را ببینیم. به نظر من این برای تعامل خوب است، اما وقت آن نرسیده که آنها به رسمیت شناخته شوند و تا زمانیکه طالبان حقوق افغانها را نشناسند ما طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم."

خانم نیومن دیروز چهارشنبه در جریان صحبت با خبرنگاران در یک کنفرانس خبری در کابل از طالبان خواست که مکاتب متوسطه و لیسه دختران را باز کنند.


طالبان در اواخر سال گذشته تعهد کرده بودند که در‌آغاز ماه حمل تمام مکاتب دختران و پسران را در سرتاسر افغانستان باز خواهند کرد، اما در همین روز دختران بالاتر از صف ششم را بخانه ها برگرداندند.

هانا نیومن که عضو پارلمان اروپا از جرمنی است گفت چنین معلوم می‌شود که طالبان جنگجویان خوب هستند و به همین دلیل حاکمیت افغانستان را به دست گرفتند، ولی به گفته او حکومت کردن به مهارت های دیگر نیاز دارد، به طور خاص به بزرگانی نیاز دارند که به گپ مردم خود گوش بدهند.

او افزود امیدوار است که در این بخش طالبان با مردم خود از جمله زنان و اقلیت ها به میز مشوره بنشینند.

به گفته او اگر طالبان این کار را انجام ندهند ناامیدی در بین مردم بیشتر شده و سرپیچی هم افزایش می‌یابد.

XS
SM
MD
LG