لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۸

روند ثبت نام زوج ها برای برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی در کابل آغاز شده است


آرشیف- برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی در ولایت غزنی. عکس جنبه تزئینی دارد
آرشیف- برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی در ولایت غزنی. عکس جنبه تزئینی دارد

جمعی از افراد قصد دارند تا سه ماه آینده برای ۱۰۰ زوج در کابل مراسم ازدواج دسته جمعی برگزار کنند.

آنان که روند ثبت نام زوج‌های داوطلب را آغاز کردند، انگیزۀ این اقدام را ترویج فرهنگ مبارزه با مصارف هنگفت و حمایت از زوج‌های جوان عنوان کرده اند.

این افراد در حال حاضر روند ثبت نام زوج‌های داوطلب را آغاز کرده اند.

آنان می‌گویند، با توجه به چالش اقتصادی، تلاش دارند که با تداوم این حرکت فرهنگ مبارزه با مصارف هنگفت در مراسم‌های ازدواج را ترویج کنند. هدف دیگر این گروه حمایت از زوج‌های جوان است.

محمد باقر شهیر مسئول روابط عمومی این گروه به رادیو آزادی گفت: "ما تلاش داریم برنامه عروسی آنان با همان شان و شوکت لازمه اش و رعایت موازین اسلامی‌اش در فضای کاملاً دینی و اسلامی برگزار شود تلاش داریم که بعضی موارد جهیزیه هم برای شان مهیا کنیم."

قرار است مراسم عروسی دسته جمعی ۱۰۰ زوج در ۲۸ ماه سرطان امسال در کابل برگزار شود.

آرشیف- برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی در ولایت کندهار
آرشیف- برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی در ولایت کندهار

اقدام این گروه از افراد خیر ادامه راه یکی از نهادهای خیریه است که تا حال دو بار مراسم عروسی دسته جمعی را در کابل برگزار کرده، اما پس از حاکمیت دوبارۀ طالبان در افغانستان مسئولان این نهاد مجبور به ترک کشور شدند.

برگزاری مراسم‌ عروسی‌های دسته جمعی پس از آن در کابل و ولایت‌ها از سوی برخی بازرگانان و نهادهای خیریه مروج شده که بلند بودن هزینه‌های ازدواج با شکایت مردم همراه شد.

بیشتر جوانانی که به سن ازدواج رسیده و قصد ازدواج دارند، همواره با شکایت از کمرشکن بودن هزینه‌های ازدواج، برای تأمین مخارج ازدواج‌شان سال‌ها نامزد باقی می‌مانند.

XS
SM
MD
LG