لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۵

خدمات قنسولی به افغان‌های مقیم امریکا در کانادا ارائه می‌شود


سفارت افغانستان در واشنگتن
سفارت افغانستان در واشنگتن

سفارت افغانستان در کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که به افغان‌های مقیم آمریکا خدمات قنسولی ارائه خواهد کرد.

اعلام ارائه خدمات قنسولی از سوی سفارت افغانستان در آتاوا برای افغان‌های مقیم امریکا پس از آنست که سفارت افغانستان در واشنگتن و قنسولگری‌های آن در لاس آنجلس و نیویارک به دلیل مشکلات مالی بسته شدند.

تخمین زده می‌شود که حدود دو صد و پنجاه هزار افغان در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کنند، اما در میان افغان هایی که اخیراً به ایالات متحده نقل مکان کرده اند، تعداد آنها حدود ۷۴ هزار نفر گفته شده، این افراد چون تازه وارد امریکا شده اند به خدمات قنسولی بیشتر نیاز دارند.

سفارت افغانستان در کانادا در یک اعلامیه گفته که بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی و قوانین کانادا و ایالات متحده امریکا مسئولیت ارائه خدمات کنسولی به افغان‌های مقیم امریکا را بر عهده دارد.

در اعلامیه آمده است که این تصمیم با هماهنگی دولت‌های آمریکا و کانادا اتخاذ شده است.

نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان در ایالات متحده در ۱۶ مارچ بسته شدند و وزارت امور خارجه این کشور مسئولیت حفاظت از ساختمان‌های افغانستان را بر عهده گرفته است.

سفارت افغانستان در کانادا خاطرن شان کرد که در ایالات متحده هیچ نمایندۀ ندارد، بنابراین خدمات قنسولی به شهروندان افغان مستقیماً در سفارت افغانستان مقیم اتاوا و قنسولگری‌های آن در شهرهای ونکوور و تورنتو ارائه می‌شود.

در اعلامیه گفته شده است که خدمات قنسولی شامل تمدید پاسپورت و دیگر خدمات است که به شکل حضوری و یا هم از طریق پست ارائه می‌شود.

XS
SM
MD
LG