لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۳

تهاجم روسیه به اوکراین نریندرا مودی را هم آرام نگذاشته است


عکس آرشیف : نریندرا مودی صدراعظم هند با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
عکس آرشیف : نریندرا مودی صدراعظم هند با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

در ادامه تلاشهای بین المللی به هدف پایان دادن به جنگ در اوکراین٬ ماتی فردریکسن صدراعظم دنمارک از همتای هندی خود خواست تا از نفوذ خود برای پایان دادن تهاجم روسیه به اوکراین استفاده کند٬ این درخواست ها به طور روز افزون٬ به ویژه از سوی کشور های غربی مطرح می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری (دی پی ای) جرمنی، خانم فردریکسن در جریان بازدید نریندرا مودی از کوپنهاگن پایتخت دنمارک٬ این درخواست را مطرح کرد.

او گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باید از جنگ و کشتار دست بکشد، صدراعظم دنمارک ابراز امیدواری کرد که در این راستا هند میتواند بر روسیه تاثیرگذار باشد.

این خبرگزاری همچنان گزارش داده است که نریندرا مودی صدراعظم هند گفته که کشورش خواهان آتش بس فوری میان کییف و مسکو است و به گفته آقای مودی او از گفتگو و دپیلوماسی برای حل مشکلات میان اوکراین و روسیه٬ حمایت می کند.

پیش از سفر آقای مودی تخمین شده بود که بحث در مورد جنگ روسیه در اوکراین موضوع دشواری خواهد بود زیرا به گفته خبرگزاری (دی پی ای) جرمنی، دهلی نو قبلا از محکوم کردن تهاجم مسکو به اوکراین و امضای تحریم ها علیه روسیه خود داری کرده بود.

هند نفت ارزان را از روسیه به دست می آورد و برای تهیه تجیزات نظامی نیز به مسکو وابسته است

هند در طول جنگ در اوکراین موقف بی طرفانهٔ خود را حفظ کرده و از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد خود داری کرده و همچنین به تحریم های غرب علیه روسیه نپیوسته است.

هند یکی از مشتریان دایمی نفت روسیه است. روسیه نفت را به قیمت نازل در اختیار هند قرار می‌دهد.

دهلی نو روابط دوستانه و عنعنوی با روسیه دارد و بیشترین تجهیزات نظامی خود را نیز از مسکو خریداری می‌کند.

سفر اروپایی صدراعظم هند با در خواست های مشابه یی به همراه است و همه منتظر اند واکنش جدی تر هند را در قضیه اوکراین ببینند.


روز گذشته صدراعظم جرمنی نیز در دیدار با آقای مودی در برلین از وی خواسته بود تا از نفوذ خود برای جستجو راه حل به بحران اوکراین استفاده کند.

هند در عین حال به عنوان بازیگر ماهر سیاسی نیز شناخته میشود٬ زیرا دهلی روابط حسنه خود را با غرب حفظ کرده و اخیرآ روابط و همکاری های خود را با ایالات متحده نیز تقویت نموده است.

XS
SM
MD
LG