لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۸

ادامه بی برقی در کابل؛ پایتخت نشینان خواستار تامین امنیت پایه های برق وارداتی شدند


آرشیف- یک پایه برق تخریب شده
آرشیف- یک پایه برق تخریب شده

شماری از باشندگان کابل از نبود برق شکایت داشته و می‌گویند، روز و شب های عید را در بی‌برقی و تاریکی سپری کرده اند.

به گفته آنان، قطع جریان برق در پی منهدم شدن دو پایۀ برق وارداتی در ساحۀ سالنگ‌، آنان را با چالش کمبود آب و سایر مشکلات روبه‌رو کرده است.

شفیق: سه روز عید ما اصلاً برق نداشتیم، تلفون‌های ما بی‌چارج است

آنان از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند جلو انفجار دادن و تخریب پایه‌های برق را بگیرد.

شفیق باشنده شهر کابل است. او به رادیو آزادی گفت که روزهای عید را در بی برقی سپری کردند: "سه روز عید ما اصلاً برق نداشتیم، تلفون‌های ما بی‌چارج است دیگه از طرف شب مکمل بی‌برق هستیم، آب نداریم بخاطریکه همه چیز به برق است اگر برق نباشد آب هم نیست."

ناز گل باشنده دیگر کابل از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهد که جلو تخریب پایه های برق را بگیرد: "خواهش من از دولت این است که لطفاً جلو زدن پایه‌های برق را بگیرد، وقتی یک پایه برق آسیب می‌بیند خوب هر کسی که است، به پایۀ برق آسیب می‌رساند. یک مشکل این است که مردم بی‌برق می‌شوند و یک مشکل دیگرش این است که دولت چقدر هزینه را باید متحمل شود تا آن پایه برق را جور کند."

برق پایتخت و ده ولایت دیگر پس از آن قطع شد که دو پایۀ برق پیش از عید در شاهراه سالنگ منهدم شدند.

رادیو آزادی تلاش کرد که دیدگاه مسئولان شرکت برشنا را در مورد مراحل تکمیل و زمان ترمیم این پایه‌های برق داشته باشد، اما تا زمان نشر این گزارش به رادیو آزادی پاسخ ندادند.

پیش از این سخنگوی این شرکت گفته بود، ترمیم پایه‌های برق منهدم شده دو هفته زمان خواهد برد.

در همین حال مسئولان وزارت داخلۀ حکومت طالبان می‌گویند، آنان تلاش می‌کنند جلو حملات انفجاری را که هر از گاهی مکان‌های عامه و پایه‌های برق را هدف قرار می‌دهد، بگیرند.

عبدالنافع تکور، سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت: "یک تعداد حلقات مضر و شریر کوشش می‌کنند جلو روشنایی و رفاه مردم را بگیرند، گاهی در پایه‌های برق و گاهی در مساجد حملات انفجاری انجام می‌دهند، آنان می‌دانند به هر هدفی که این کار را انجام می‌دهند هیچ وقت به آن هدف نمی‌رسند. نیروهای امنیتی ما شب و روز زحمت می‌کشند که جلو این‌گونه حوادث را بگیرند."

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که تا هنوز مشخص نیست برق کابل و ده ولایت دیگر چه زمانی دوباره وصل خواهد شد.

این در حالیست که روند منفجر ساختن پایه‌های برق در زمان نظام جمهوریت نیز به مشکل جدی مبدل شده بود.

XS
SM
MD
LG