لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۵

سیلاب ها در ولایات مختلف افغانستان ۲۹ کشته و ۴۰ زخمی برجا گذاشته است


سیلاب در ولسوالی شینواری ولایت پروان
سیلاب در ولسوالی شینواری ولایت پروان

مسئولان وزارت مبارزه با حوادث طالبان می‌گویند که شمار تلفات سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های مختلف به ۲۹ تن کشته و ۴۰ زخمی رسیده است.

مسئولان وزارت مبارزه با حوادث حکومت طالبان می‌گویند، در نتیجۀ سیلاب‌های اخیر که از ۱۱ ماه ثور سال روان آغاز شده تا کنون به باشندگان ۱۲ ولایت افغانستان خسارات جانی و مالی زیادی وارد کرده است.

به گفته آنان، در نتیجۀ سیلاب‌ها تا کنون ۲۹ تن جان باختند و ۴۰ تن دیگر زخم برداشتند.

ناصری: در اثر سیلاب های اخیر ۵۰۰ خانه، ۳ هزار جریب زمین زراعتی تخریب گردیده  و ۳۰۰ راس مواشی تلف شده اند

آنان می‌گویند که در نتیجۀ این سیلاب‌ها همچنان ۵۰۰ خانۀ مسکونی به گونۀ کامل و ۲ هزار خانۀ دیگر قسماً تخریب شده است.

غلام غوث ناصری، رئیس عمومی مالی و اداری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث حکومت طالبان می‌گوید، ۳ هزار جریب زمین زراعتی نیز در این سیلاب‌ها تخریب شده و ۳۰۰ راس مواشی نیز تلف شدند.

آقای ناصری به رادیو آزادی گفت: "وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث برای تمام ورثۀ شهدا و متضررین کمک‌های نقدی، خوراکی و غیرخوراکی توزیع نموده و همچنان غذای گرم و آب آشامیدنی برای آسیب دیدگان توزیع نموده است."

مسئولان وزارت مبارزه با حوادث حکومت طالبان می‌گویند، ولایات کندز، تخار، بغلان، بادغیس، فاریاب، پروان، بدخشان و هرات بیشترین آسیب را در این سیلاب‌ها متقبل شده اند.

این در حالیست که ادارۀ هواشناسی به رهبری حکومت سرپرست طالبان پیش‌بینی کرده است که ۲۷ ولایت افغانستان در روزهای پیش‌رو گواه ریزش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ها خواهند بود.

همه ساله با آغاز فصل بهار افغانستان به ویژه ولایت‌های شمال و شمال‌شرقی آن به دلیل کوهستانی بودن گواه ریزش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ها می‌باشند که این رویداد طبیعی همه ساله از جان و مال باشندگان این مناطق قربانی می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG