لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۸

عربستان سهمیه زائران حج از افغانستان را کاهش داده است


مکه مکرمه
مکه مکرمه

مسئولان وزارت حج و اوقاف حکومت طالبان می‌گویند، عربستان سعودی امسال سهمیۀ زائران حج از افغانستان را نسبت به سال‌های قبل کاهش داده است.

فضل محمد حسینی سخنگوی این وزارت می‌گوید امسال از افغانستان ۱۳۵۸۲ تن برای ادای مراسم حج فرضی عازم عربستان سعودی خواهند شد.

به گفتۀ وی، عربستان سعودی امسال بخاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا آمار زائران حج را کاهش داده است.

آقای حسینی به رادیو آزادی گفت: "شمار تمام زائران حج که امسال به عربستان سعودی سفر می‌کنند شریک شده ۱۳۵۸۲ تن از حاجیان امسال به عربستان سعودی سفر می‌کنند آنهم بخاطری که خطر ویروس کرونا هنوز موجود است از تمام کشورها سهمیه کم شده بناءً تعداد سهمیۀ حجاج کشور ما هم کاهش یافته."

پیش از شیوع ویروس کرونا سهمیۀ زائران حج افغانستان به حدود ۳۰ هزار تن می‌رسید.

عربستان سعودی شرایطی را هم برای اشتراک در مراسم حج امسال از جمله زیر سن ۶۵ بودن و تزریق واکسین ویروس کرونا وضع کرده است.

او افزود، هر چند تاییدی سفر زائران افغانی از سوی عربستان سعودی به آنان ناوقت رسیده، اما آنان برای رفع ضروریات زائران حج در افغانستان و عربستان آمادگی دارند.

این در حالیست که روز سه‌شنبه وزارت داخلۀ حکومت طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است، تفاهم‌نامه‌ای میان ریاست عمومی پاسپورت و وزارت حج و اوقاف حکومت طالبان امضا شده که به اساس آن سهولت در توزیع پاسپورت به زائران حج در نظر گرفته می‌شود.

به گفتۀ مسئولان وزارت حج و اوقاف حکومت طالبان، در سال‌های گذشته حدود سه میلیون تن از سراسر دنیا در مراسم حج اشتراک می‌کردند، اما امسال عربستان سعودی این رقم را به یک میلیون تن کاهش داده است.

XS
SM
MD
LG