لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۶

بریتانیا: نیرو‌های روسی در تهاجم‌شان بر اوکراین متزلزل شده اند


آرشیف - منطقه دونباس اوکراین
آرشیف - منطقه دونباس اوکراین

مقام‌های استخباراتی بریتانیا می‌گویند که نیرو‌های روسی در تهاجم‌شان بر اوکراین، متزلزل شده اند و نتوانسته اند شهری را بگیرند

به گفتۀ این مقام‌ها، مقاومت جدی در برابر نیرو‌های روسی در اوکراین صورت گرفته و روسیه شاید تا یک سوم نیرو‌های عملیاتی‌اش را از آغاز تهاجم غیر موجه بر اوکراین از دست داده باشد

میرسیا جیونا معاون سرمنشی ناتو دیروز یکشنبه (۱۵ می) در برلین گفت که مقاومت مردم اوکراین، روسیه را خیلی متحیر ساخته است: "پیام ما برای آقای پوتین همین است که پس از جنگ دوم جهانی، وحشیانه‌ترین و بد بینانه‌ترین جنگ را آغاز کرده. او در گذشته و حالا شاید خیلی از شجاعت مردم اوکراین و اتحاد سیاسی کشور‌های غربی متحیر شده باشد."

معاون سرمنشی ناتو افزود که اگر کمک‌های غرب ادامه یابد، اوکراین در این جنگ شاید برنده شود.

آگاهان امور نظامی غرب پیش‌بینی می‌کنند که روسیه تلفات شدید را در تهاجم بر اوکراین متحمل شده و شاید تا ۱۵ هزار نظامی‌اش را از دست داده است.

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید که روسیه تا یک سوم نیرو‌های عملیاتی اش را در تهاجم بر اوکراین از دست داده است.

در عین حال نیرو‌های روسی از اطراف خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین عقب نشینی کرده اند. این شهر برای هفته‌ها شاهد بمباران روسیه بود.

اردوی اوکراین می‌گوید که روسیه اکنون به امنیت راه‌های اکمالاتی‌اش تمرکز دارد و در عین حال حملات راکتی و هوایی‌اش را بر شرق اوکراین ادامه داده است.

XS
SM
MD
LG