لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۳

دو خبرنگار بخش تاجکی رادیو آزادی در پایتخت تاجکستان لت و کوب شدند


ملا رجب یوسفی خبرنگار بخش تاجکی رادیو آزادی که یکجا با همکار دیگرش توسط افراد ناشناس در شهر دوشنبه تاجکستان لت و کوب شده است.
ملا رجب یوسفی خبرنگار بخش تاجکی رادیو آزادی که یکجا با همکار دیگرش توسط افراد ناشناس در شهر دوشنبه تاجکستان لت و کوب شده است.

دوخبرنگار بخش تاجکی رادیو آزادی به روز سه شنبه در شهر دوشنبه پایتخت تاجکستان مورد لت و کوب مهاجمان ناشناس قرار گرفتند.


ملا رجب یوسفی و برات یوسفی خبرنگاران بخش تاجکی رادیو آزادی زمانی مورد لت و کوب افراد ناشناس قرار گرفتند که پس از مصاحبه کوتاه با یکی از مدافعین حقوق بشر٬ میخواستند دوباره به دفتر کار شان برگردند.

گزا رش شده است که مهاجمان در شهر دوشنبه این دو خبرنگار را نخست از موتر شان پایین کرده و بعدا مورد شکنجه و لت و کوب قرار دادند. ملا رجب یوسفی در مورد این رویداد چنین حکایت میکند:

" آمدند ما را داخل موتر بردند و دو یا سه مشت زدند در رویم تلیفون هایم را گرفتند بکسک جیبی امرا گرفتند پسانتر پول هایم را برگشتاندند اما وسایل را با خود گرفتند، همکارم را هم دور انداختند که حتی انسوی جوی پرید. "

به گفته خبرنگار بخش تاجکی رادیو آزادی، مهاجمان پس از لت و کوب به آنها گفتند که وسایل شان را پس خواهند داد.

دو خبرنگار دیگر تاجک که خبرگزاری آنان با رادیو آزادی همکاری دارد در همین روز لت و کوب شده اند

ملا رجب یوسفی و برات یوسفی در فاصله نزدیک با خانه الفت خانم محمد شایفوا فعال حقوق بشر تاجکستان مورد حمله قرار گرفتند.

الفت خانم محمد شایفوا از سوی حکومت تاجکستان متهم است که روزدوشنبه راه پیماهی اعتراضی را در منطقه نارام گورنو-بدخشان راه اندازی کرده است.

حدود سی دقیقه پس از حمله بر دو خبرنگار بخش تاجکی رادیو آزادی در شهر دوشنبه، دو خبرنگار دیگر مربوط به روزنامه کرنت تایم ٬ که همکار با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی و صدای امریکا هست٬ به همان شیوه ظاهراً از سوی مهاجمان در شهر دوشنبه مورد حمله قرار گرفتند.

جیمی فلای رئیس رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی حمله بر خبرنگاران در شهر دوشنبه را محکوم کرد.

آقای فلای گفته که از مقام های تاجکستان خواسته اند تا هرچی زودتر کار زار فشار دولت علیه رسانه های آزاد را متوقف کنند.

XS
SM
MD
LG