لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۱

ششمین گردهمایی ورزشی افغان‌های کانادا برگزار گردید


تعدادی از نوجوانان عضو کلپ تکواندوی استاد شکیب در شهر تورنتو - کانادا
تعدادی از نوجوانان عضو کلپ تکواندوی استاد شکیب در شهر تورنتو - کانادا

ششمین جشنوارهٔ ورزشی افغانهای ولایت آنتاریو - کانادا با حضور دهها ورزشکار به شمول تعدادی از ورزشکارانی که تازه از افغانستان به این کشور مهاجر شده اند٬ در شهر تورنتو برگزار گردید.

این جشنواره به ابتکار « انجمن ورزشکاران افغان در آنتاریو-کانادا» راه اندازی شده بود که در آن مربی ها و اعضای تیم های ورزشی افغانهای ولایت آنتاریو حضور یافته بودند.

یاد بود از پهلوان ابراهیم خدری که حدود دو هفته قبل در اثر بیماری در کابل درگذشت و همچنان قدر دانی از کارنامه های ورزشکارانی که در جریان یک سال گذشته در تیم های ورزشی دستآورد های داشته اند٬ بخش مهمی از این برنامه را تشکیل می داد.

داوود جلالی مسوول انجمن ورزشی افغانهای آنتاریو به رادیو آزادی گفت که جشنواره ورزشی امسال در کنار تشویق ورزشکاران برای رقابت های ورزشی٬ توجه خاص به هموطنان نیازمند در داخل افغانستان نیز داشت:

« یکی از اهداف عمده در جشنواره این بود که بتوانیم کمک های مالی را جمعآوری کرده و به افغانستان بفرستیم. ما پول جمع آوری شده از بابت فروش تکت های این جشنواره و سایر مبالغی را که افغانها در تورنتو اعانه داده اند به داخل افغانستان ارسال می کنیم تا به خانواده های نیازمند مواد غذایی تهیه و در اختیار آنان قرار بگیرد. »

داوود جلالی مسوول انجمن ورزشکاران افغان در آنتار هنگام تفویض مدال به مصطفی یکی از اعضای تیم ملی بوکسنگ افغانستان
داوود جلالی مسوول انجمن ورزشکاران افغان در آنتار هنگام تفویض مدال به مصطفی یکی از اعضای تیم ملی بوکسنگ افغانستان

به گفته آقای جلالی یک مبلغ هنگفت پول در جریان این جشنواره جمعآوری شده و به زودی به کابل و تعدادی از ولایات فرستاده خواهد شد.

انجمن ورزشکاران افغان در آنتاریو در این اواخر از ورود تعدادی از ورزشکارانی که تازه از افغانستان به کانادا مهاجر شده اند نیز استقبال کرده و زمینه ادامه فعالیت های ورزشی را به آنان مساعد ساخته است. محمد بختیار حمزه از رشته جودو ٬ روح الله عزیزی از تیم کریکت و مصطفی بوکسر تیم ملی افغانستان جوانانی اند که تازه به جمع ورزشکاران در کانادا پیوسته اند. برای این سه تن مدال ها و تقدیر نامه هایی در جریان برنامه تفویض گردید.

حفیظ الله ولی رحیمی رئیس اسبق کمیته ملی المپیک افغانستان نیز در این مراسم حضور داشت و برگزاری چنین گردهمایی ها را زمینه ساز رشد ورزش در میان افغانهای مهاجر عنوان کرد.

محمد بختیار حمزه ( سمت چپ) جودو کار افغان که تازه به کانادا مهاجر شده از سوی انجمن ورزشکاران آنتاریو تقدیر شد
محمد بختیار حمزه ( سمت چپ) جودو کار افغان که تازه به کانادا مهاجر شده از سوی انجمن ورزشکاران آنتاریو تقدیر شد

مصطفی یکی از اعضای تیم ملی بوکسنگ افغانستان و قهرمانان رشته بوکس است که در این اواخر به کانادا آمده است. وی گفت : « خرسند استم که میتوانم بار دیگر در برنامه های ورزشی اشتراک کرده و به نام افغانستان افتخاراتی را اینجا در کاناداکسب کنم».

در جریان این برنامه نمایشات جالب ورزشی از سوی نو جوانان عضو « کلپ تکواندوی استاد شکیب» نیز اجرا گردید.

انجمن ورزشی افغانهای انتاریو در سال ۲۰۱۸ میلادی به هدف تشویق فعالیت های ورزشی افغانها در تورنتو ایجاد گردید. این انجمن برگزاری رقابت های ورزشی فوتبال٬ والیبال٬ باسکتبال٬ جمناستیک٬ بوکس و غیره را تشویق کرده و همه ساله گردهمایی بزرگ ورزشی را به هدف قدر دانی از ورزشکاران و تبارز چهره های ورزشی برتر٬ برگزار میکند.

XS
SM
MD
LG