لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۲

میدان‌های هوایی افغانستان فعالیت های عادی خود را از سر گرفته اند


نمایی از میدان هوایی بین المللی کابل
نمایی از میدان هوایی بین المللی کابل

وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت طالبان در افغانستان می گوید هم اکنون تمام میدان های هوایی داخلی و بین المللی افغانستان فعال است و جریان رفت و آمد٬ عادی شده است.

این وزارت می افزاید فعلا از میدانهای هوائی افغانستان از امارات متحد عرب، عربستان سعودی، پاکستان ، ازبکستان، ایران، ترکیه و روسیه پرواز ها صورت می گیرد.

امام الدین احمدی سخنگوی این وزارت شام دیروز به رادیو آزادی گفت یک تعداد شرکتهای هوائي خارجی مانند شرکتهای ماهان و تابان از ایران، قطر ایرویز ، پی آی ای پاکستان و طیاره های چارترشده برخی از کشور های دیگر از میدانهای هوائی بین المللی افغانستان استفاده می کنند.

این اعلان بعد از آن نشر میشود که حکومت طالبان در ۱۴ ماه جوزا با امضای موافقتنامه مسولیت امور عملیاتی و امنیتی میدانهای هوائی کابل، کندهار، هرات و مزار شریف را به یک شرکت امارات متحد عرب محول کرد.

کمک های بشری بین المللی نیز در این اواخر از طریق میدان هوایی کابل به افغانستان فرستاده میشود
کمک های بشری بین المللی نیز در این اواخر از طریق میدان هوایی کابل به افغانستان فرستاده میشود
شماری از شرکت‌های هوایی خارجی از میدان های هوایی افغانستان استفاده میکنند

آقای احمدی افزود٬ افغانها و خارجی ها می توانند به شکل عادی از افغانستان به خارج و از خارج به افغانستان رفت و آمد کنند:

«میدان های هوائی فعال هستند. خدمات نورمال ارائه می کنیم. از افغانستان هر روز بخارج مطابق تقسیم اوقات و بطور نورمال پرواز میشود . افغانان و خارجیان هم رفت آمد کرده می توانند و برای رفت
و آمد معیار های جهانی باید رعایت شوند یعنی آنها باید ویزه، پاسپورت و جواز سفر به کشور دیگر را با خود داشته باشند.»


به گفته آقای احمدی شرکتهای هوائی داخلی مانند آریانا و کام ایر جای خالی پروازهای را که از دیگر کشور هاصورت می گرفت و اکنون متوقف شده اند، مثلا پرواز شرکهای هوائی امارات و ترکیه را پر می کنند.

بعد از به قدرت رسیدن طالبان در ۲۴ ماه اسد سال گذشته فعالیت تمام میدانهای هوائی افغانستان به شمول میدان هوائی کابل کاملا متوقف شد.

حکومت طالبان تا هنوز توسط هیچ کشور جهان برسمیت شناخته نشده و اکنون با وصفی که فعالیت در میدانهای هوائی بزرگ این کشور میسر شده اما شرکت های هوایی بسیار کشورها هنوز هم تمایل نشان نمیدهند که پروازهای عادی رابه افغانستان آغاز کنند.

XS
SM
MD
LG