لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۹

وزارت داخله طالبان: در انفجار درمسال در کابل دو تن کشته و هفت تن زخمی شدند


درمسال هندوها و سیک ها واقع در منطقه کارته پروان کابل پس از ختم حمله مسلحانه
درمسال هندوها و سیک ها واقع در منطقه کارته پروان کابل پس از ختم حمله مسلحانه

وزارت داخله طالبان می‌گوید در اثر حمله مهاجمان مسلح بر درمسال سیک ها و هندوها در منطقه کارته پروان شهر کابل دو تن کشته و هفت زخمی شده اند.

عبدالنافع تکور سخنگوی این وزارت در نزدیک محل رویداد به رسانه ها گفت: "یک نیروی امنیتی و یک تن از هموطنان اهل هنود کشته شده اند. مهاجم مسلح از پا در آورده شده، حالا عملیات تصفیوی در ساحه جریان دارد."

به اساس معلومات سخنگوی وزارت داخله طالبان، حمله صبح امروز شنبه ساعت شش و سی دقیقه از سوی شماری از مهاجمان مسلح ناشناس بر درمسال سیک ها و هندوها آغاز شد.

وزارت داخله حکومت طالبان گفته است که مهاجم در نظر داشت صبح امروز شنبه حمله موتر بم را در این ساحه انجام بدهد که موفق نشد.

یک شاهد رویداد امروز به شرطی که بخاطر دلایل امنیتی نامش گرفته نشود به رادیو آزادی گفت: " محافظان درمسال را کشتند و داخل رفتند، پس از آن صدای فیر زیاد شد. صبح وقت یک تعداد از سرداران هندو به خاطر عبادت می آیند."

این رویداد با واکنش مقامات هند مواجه شده است.
ایس جی شنکر وزیر خارجه هند حمله بر درمسال سیک ها و هندوها در منطقه کارته پروان شهر کابل را بز دلانه خوانده است.

وزیر خارجه هند گفته که آنها نگران آسایش جامعه افغان اند و این رویداد در کابل را از نزدیک نظارت می‌کنند.

قبل از این در سال ۱۳۹۹ که نظام جمهوریت در افغانستان حاکم بود درمسال سیک ها و هندوها واقع در ناحیه اول شهر کابل هدف حمله مسلحانه قرار گرفت که در آن حداقل ۲۵ تن کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

این حمله در حالی صورت گرفته که تعداد زیاد از افغان های هندو و سیک پس از افزایش تهدیدات بر آنها افغانستان را ترک کردند و در حال حاضر شمار کم از آنها در کابل و ننگرهار زندگی می‌کنند.

درمسال هندو ها و سیک ها در نزدیکی باغ بالا در ناحیه چهارم شهر کابل موقعیت دارد.

پیش از این نیز در چندین مورد حملات مسلحانه و انفجارات در مساجد و تکیه خانه ها در کابل٬ کندز و مزارشریف صورت گرفته بود٬ اما این نخستین باری است که پس از حاکمیت طالبان٬ یک عبادتگاه هندو ها هدف حمله قرار می‌گیرد.

مسئولیت این رویداد را تا هنوز هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG