لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۹

تهاجم روسیه به اوکراین؛ دو شهروند امریکایی نیز درجنگ کشته شده اند


تصویر آرشیف: سربازان اوکراینی سوار بر تانک های محاربوی در خط نخست نبرد دیده میشوند
تصویر آرشیف: سربازان اوکراینی سوار بر تانک های محاربوی در خط نخست نبرد دیده میشوند

یک شهروند امریکایی که برای مقابله با ارتش روسیه به اوکراین رفته بود و در کنار سربازان اوکراینی می جنگید کشته شده است. این دومین امریکایی است که در اوکراین به قتل می رسد.

وزارت خارجه امریکا دیروز به روزنامه واشنگتن پُست تائید کرد که استیفن زبیلسکی، شهروند ۵۲ ساله در منطقه زَپوریژیا در پانزدهم می کشته شده بود.

جزئیات بیشتر در مورد مرگ او داده نشده اما گفته شده است که او برای جنگیدن در برابر نیرو های روسیه به اوکراین رفته بود.

در ماه اپریل یک سرباز پیشین امریکایی به نام ویل کانسل در اوکراین کشته شده بود.

جنگ اوکراین تلفات سنگین انسانی و خسارات هنگفت مالی را تاکنون بجا گذاشته است
جنگ اوکراین تلفات سنگین انسانی و خسارات هنگفت مالی را تاکنون بجا گذاشته است

هفتۀ گذشته خبرگزاری های روسیه گزارش دادند که دو نظامی پیشین امریکایی در جریان جنگ در نزدیکی خارکیف به دست نیرو های روسی اسیر شده اند.

در نهم جون، دو شهروند بریتانیایی و یک مراکشی، از سوی جدایی طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونیتسک اوکراین به اعدام محکوم شدند. آنها به فعالیت های مغرضانه متهم شده اند.

بریتانیا، سازمان ملل متحد، اوکراین و جرمنی حکم اعدام این سه تن را محکوم کرده اند.

همزمان با این میریک گارلند لوی سارنوال امریکا تعهد کرده که هر کسی از آغاز تهاجم روسیه، جرایم جنگی را در اوکراین مرتکب شده باشد، به عدالت کشانده خواهد شد.

وزارت عدلیه امریکا: یک گروه به منظور نظارت از جرایم جنگی در اوکراین گماشته خواهد شد.

او به روز سه شنبه (۲۱ جون) هنگام سفرش به اوکراین گفت، هیچ کسی نمی تواند خودش را از عدالت به خاطر ارتکاب چنین جرایم پنهان کند.

وزارت عدلیه امریکا می گوید، لوی سارنوال این کشور در دیدار با همتای اوکراینی اش گفت که یک گروه به منظور نظارت از جرایم جنگی گماشته خواهد شد.

جنگ اوکراین پس از دو روز وارد پنجمین ماه می شود و در این مدت هزاران تن کشته شده اند و میلیون ها تن دیگر هم به کشور های اروپایی پناه برده اند.

پیش از این سرمنشی ناتو گفته بود که با توجه به واقعیت های عینی، جنگ اوکراین شاید سال ها ادامه یابد، به همین منظور او خواهان فراهم کردن کمک های نظامی بیشتر به اوکراین شده بود.

XS
SM
MD
LG