لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۹

مقامات اوکراینی: در شهر لیسیچانسک مقاومت جدی ادامه دارد


نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه
نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه

مقامات اوکراینی ادعای جدایی طلبان مورد حمایت روسیه را مبنی بر اینکه شهر لیسیچانسک در شرق اوکراین را"کاملاً" محاصره کرده اند، رد نموده، گفته اند که در آن شهر کلیدی در سواحل رودخانه سیورسکی دونتس، مقاومت ادامه دارد.

روسلان موزیتچوک سخنگوی گارد ملی اوکراین به روزشنبه (۲ جولای) به تلویزیون ملی آن کشور گفت که درگیری در اطراف شهر لیسیچانسک شدت یافته، اما به گفتۀ او، شهر محاصره نشده و هنوز هم تحت کنترل نیروهای اوکراین قرار دارد.

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین نیز گفته که اوکراین برای انتخاب ارزش های خود می جنگد، یک کشور مستقل در یک خانواده بزرگ و آزاد، در خانواده جدید اروپایی و به گفتۀ او، اوکراینی ها باید با اسلحه در دست، از استقلال شان دفاع کنند.

رئیس جمهور اوکراین از بسته تسلیحاتی ایالات متحده که قدرت آتش و مدافعه نیروهای اوکراینی را افزایش می دهد٬ ابراز سپاس کرده است

زلینسکی در سخنرانی اخیر خود در پارلمان اوکراین، از کمک های تسلیحاتی ایالات متحدۀ امریکا ابراز امتنان کرد:

"من به ویژه از ایالات متحده امریکا و شخصاً از رئیس جمهور بایدن برای بسته حمایتی از اوکراین، سپاسگزارم. این بسته شامل سیستم های راکتی زمین به هوای بسیار قدرتمند نسماس است، سیستم دفاع هوایی که به طور قابل توجه دفاع هوایی ما را تقویت خواهد کرد."

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین


در این حال پس از دستگیری دو مرد بریتانیایی توسط نیروهای روسی در اوکراین، وزارت خارجه بریتانیا آنچه را که"استثمار" اسرای جنگی و افراد ملکی برای اهداف سیاسی خوانده است، را محکوم کرده است.

وزارت خارجۀ بریتانیا به روزشنبه در اعلامیه یی گفت که حکومت بریتانیا بهره برداری از اسرای جنگی و افراد ملکی را برای اهداف سیاسی محکوم می کند و این موضوع را با جانب روسیه مطرح کرده است.

حکومت بریتانیا تاکید کرده که باید با شهروندان بریتانیایی دستگیر شده در شرق اوکراین، به حیث اعضای قانونی نیروهای مسلح اوکراین، به حیث اسرای جنگی و بر اساس کنوانسیون ژینو رفتار شود.

بعد از آغاز تهاجم غیرموجۀ روسیه در ۲۴ فبروری بر اوکراین، شماری از شهروندان کشورهای خارجی بطور داواطلبانه با نیروهای اوکراین، پیوسته اند.

XS
SM
MD
LG