لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۳

بریتانیا تحریم های تازه بر بلاروس وضع می‌کند


بیرق انگلستان
بیرق انگلستان

حکومت بریتانیا می‌گوید که دور تازۀ از تحریم‌های اقتصادی، تجارتی و حمل و نقل را بر بلاروس و رژیم حاکم مستبد الکساندر لوکاشنکو اعلام خواهد کرد.

وزارت خارجۀ بریتانیا دیروز دوشنبه در اعلامیه‌ای گفت که بستۀ تحریم‌ها در بر گیرندۀ برخی از اقدامات قابل ملاحظه‌ای است که علیه روسیه نیز صورت گرفته است.

وزارت خارجۀ بریتانیا گفته است که تحریم‌های تازه رسماً امروز پنجم ماه جولای اعلام و به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گفته این وزارت، افزایش ۳۵ درصدی تعرفه بر اموال از بلاروس و تحریم‌ها بر الکساندر لوکاشنکو، حاکم مستبد و دیگر مقامات ارشد حکومتش به خاطر تداوم موارد نقض حقوق بشر و زیر سؤال بردن دموکراسی، مشمول بستۀ تحریم‌ها می‌شود.

کشور‌های غربی تحریم‌های مالی بر روسیه وضع کرده اند تا بخاطر تهاجم غیرموجه‌اش بر اوکراین، مجازاتش کند.

بلاروس به گونۀ مستقیم در جنگ شرکت ندارد، اما از نیروهای روس حمایت لوژستیکی کرده است.

ورود بسیاری از آن‌ها از بلاروس به اوکراین، غرب را مجبور کرده است که بر منسک، پایتخت بلاروس هم تحریم وضع کند.

در اعلامیه‌ای وزارت خارجۀ بریتانیا آمده است که این کشور دسترسی بلاروس به خدمات سکتور مالی بریتانیا در سطح جهان را نیز محدود خواهد کرد.

در خبرنامه آمده است: رژیم بلاروس فعالانه تهاجم پوتین را تسهیل کرده و به روسیه اجازه داده است که از خاک بلاروس برای کوبیدن اوکراین کار گیرد.

در خبرنامه همچنان گفته شده است که بلاروس به شلیک میزایل از مرزش بر اوکراین و پرواز جت‌های روس بر فراز حریم هوایی خودش و اوکراین اجازه داده است.

بر اساس خبرنامۀ وزارت خارجۀ بریتانیا، لوکاشنکو به گونۀ آشکار از روایت کرملین نیز حمایت کرده و برای توجیه کردن تهاجم مرگبار «پوتین» مدعی شده است که کی‌یف روسیه را تحریک می‌کند.

به دنبال آغاز تهاجم روسیه بر اوکراین در بیست و چهارم ماه فبروری امسال، بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا در وضع تحریم‌ها بر روسیه و بلاروس در میان کشور‌های غربی نقش پیشتاز داشته است.

XS
SM
MD
LG