لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۳

ملل متحد: مردم افغانستان به کمک های بشری نیاز فوری دارند


آرشیف - زنان شماری از خانواده های که از مناطق اصلی شان بیجا شده اند.
آرشیف - زنان شماری از خانواده های که از مناطق اصلی شان بیجا شده اند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که مردم در افغانستان در ناامیدی بسر می‌برند و به کمک‌های بشری نیاز فوری دارند.

این اداره گفته که به فراهم کردن خیمه و سایر نیازمندی‌های اولیه برای خانواده‌های که از خانه‌های‌شان آواره شده اند، ادامه خواهد داد.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواهان کمک برای حمایت از کسانی شده که به گفته‌اش تمامی داشته‌های زندگی شانرا در افغانستان از دست داده اند.

برنامه جهانی غذا می‌گوید که نزدیک به ۲۳ میلیون تن در افغانستان امنیت غذایی ندارند و از میان آنها حدود ۹ میلیون به کمک‌های غذایی فوری نیاز دارند.

به دنبال حاکمیت دوباره طالبان در تابستان گذشته در افغانستان، بخش بزرگی از کمک‌های جهانی قطع شد.

سپس سازمان ملل متحد برای کمک به نیازمندان در داخل افغانستان خواهان کمک ۴.۴ میلیارد دالری شد. اکنون بر اساس آماری که این سازمان نشر کرده، ۴۱ کشور و نهاد تمویل کننده نزدیک به ۲.۵ میلیارد دالر را فراهم کرده اند.

برخی از نهادهای جهانی گفته بودند که تمویل کننده‌ها از حالا باید به فکر حمایت از مردم در افغانستان در آستانه زمستان باشند.

به گفتۀ این نهاد ها، باید از تابستان به عنوان فرصت استفاده شود تا کمک‌ها تدارک یابد و در هنگام نیاز برای مردم در افغانستان توزیع شود.

XS
SM
MD
LG