لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۸

خالد حسینی: دخترم اعلام کرد که ترانسجندر است


خالد حسینی با دخترش حارث (راست) عکس حارث در جوانی (چپ)
خالد حسینی با دخترش حارث (راست) عکس حارث در جوانی (چپ)

خالد حسینی، رمان‌نویس مشهور امریکایی، افغان الاصل که کتاب‌هایی مانند"كاغذپران باز" و "هزار خورشید تابان" را نوشته است، از طریق شبکه‌های اجتماعی گفته که دخترش، حارث، اعلان كرده كه ترانسجندر است.

خالد حسینی نویسنده ۵۷ ساله در یک پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی با پست دو عکس سیاه و سفید که یکی کودکی دخترش حارث که روی زانوی پدر نشسته و دیگر هم بعد از اعلام ترانسجندر بودن او را نشان می‌دهد، نوشته "دیروز، دختر من حارث در بیست و یک سالگی اعلام كرد كه ترانسجندر است و من از سال گذشته در مورد این سفر حارث می‌دانستم، می دیدم که روزگار بسیار دشوار را می‌گذراند."

ترانسجندر اصطلاح جامع برای افرادی است که هویت جنسیتی، بیان جنسیتی یا رفتارشان با جنسیت که تولد یافته اند، مطابقت ندارد.

هویت جنسیتی به احساس درونی یک فرد از مرد بودن، زن بودن یا به چیزی دیگر اشاره دارد.

بیان جنسیتی به روشی اطلاق می‌شود که یک فرد هویت جنسیتی اش را از طریق رفتار، لباس، شکل موی، صدا و یاسایر ویژگی های بدن به دیگران انتقال می‌دهد.

اصطلاح ترانس گاهی اوقات به حیث مخفف "ترانسجنسیتی" استفاده می‌شود. در حالیکه "ترانسجنسیتی" واژه مناسب برای استفاده است، زیرا همۀ افرادی که ظاهر یا رفتارشان مطابق با جنسیت آنها نیست، به حیث یک فرد ترانسجندر شناخته نمی‌شوند.

خالد حسینی رمان‌نویس مشهور امریکایی، افغان الاصل در شهر کابل در افغانستان به دنیا آمده و در سال ۱۹۸۰ میلادی به ایالات متحدۀ امریکا مهاجر شد. او با کتاب پرفروش "كاغذ پران باز" در سال (۲۰۰۴) میلادی شهرت جهانی یافت و بعد هم کتاب های"هزار خورشید تابان" و "پژواک کوه ها" را نوشت.

خالد حسینی نمایندۀ حسن نیت ایالات متحدۀ امریکا در کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و بنیانگذار موسسۀ غیرانتفاعی "بنیاد خالد حسینی" است که کمک های بشری را به مردم افغانستان ارائه می‌کند.

XS
SM
MD
LG