لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۰

خانواده ظریف چشتی به هند میرود تا مراسم خاکسپاری را انجام بدهد


خواجه ظریف چشتی معروف به صوفی ظریف بابا
خواجه ظریف چشتی معروف به صوفی ظریف بابا

در حالی که پولیس هند از بازداشت چهار تن در پیوند با قتل احمد ظریف چشتی خبر می‌دهد، خانوادهٔ‌ این شهروند افغانستان برای مراسم خاک‌سپاری او راهی هند می‌شوند.

امید ظریفی برادر احمد ظریف چشتی معروف به صوفی ظریف بابا که در چهاردهم ماه سرطان در هند کشته شد می‌گوید، تلاش دارند تا هرچه زود تر ویزهٔ هند را بگیرند و برای برگزاری مراسم خاک‌سپاری او به آن‌جا بروند.

آقای ظریفی به رادیو آزادی گفت از حکومت هند می‌خواهد تا عدالت را در قضیهٔ کشته شدن برادرش تأمین کند.

"ما به هند که رفتیم، برادر خود را به خاک می‌سپاریم، و خانم برادر خود را با خود میاوریم به افغانستان، اگر خواستند و اگر نخواستند زندگی خود شان است، آدم زیبا و جوان وقتی برود (بمیرد) خود تان می‌فهمید که چی رقم است، ما عدالت می‌خواهیم چرا نمی‌خواهیم از هندوستان عدالت می‌خواهیم تا از عاملین این کار پرسیده شود که چرا چنین کردند صد فیصد عدالت می‌خواهیم"

بربنیاد گزارش‌های رسانه‌های هندی و به نقل از پولیس هند احمد ظریف چشتی مشهور به صوفی ظریف بابا ۲۸ سال داشت و از ۴ سال به این سو در منطقۀ ناشیک هند در دو صدو کیلومتر شهر ممبی هند زندگی می‌کرد_جایی که او به قتل رسید.

پولیس گفته است که او در چهاردهم ماه سرطان هنگام برگشت از یک مراسم عبادت به موترش از سوی مردی که در جای راننده نشسته بوده با شلیک گلوله بر پیشانی اش به قتل رسیده است.

بر بنیاد گفته‌های پولیس انگیزۀ این قتل صاحب شدن بیست و پنج تا سی میلیون سرمایۀ او بوده است که به نام افراد دیگری ثبت بوده است. پولیس می‌گوید او این سرمایه را از پرداخت عابدان اندوخته بوده است.

پولیس گفته است که او چون پناهندۀ بود، خودش حق نداشت به نام خود جایداد و سرمایه اندوزی در هند داشته باشد.

پولیس هند چهار تن از افراد را به اتهام دست داشتن در قتل خواجه ظریف چشتی بازداشت کرده است
پولیس هند چهار تن از افراد را به اتهام دست داشتن در قتل خواجه ظریف چشتی بازداشت کرده است


پولیس حامله بودن خانم ظریف احمد را که او نیز شهروند افغانستان است، تائید کرده است و گفته است که امنیت او تأمین شده است.

در این پیوند پولیس هند چهار تن را بازداشت کرده است.

با این حال، خیر الله آزادی مسئول مطبوعات سفارت افغانستان در هند در این مورد به رادیو آزادی گفت٬ به خواست خانوادهٔ آقای چشتی جسد او را هنوز به افغانستان نفرستاده اند و منتظر اند تا خانوادهٔ او به هند بروند.

"تقاضای شان از ما این است که تدفین صورت نگیرد، تا این که ما نیامدیم، و گفتند که جسد را به افغانستان هم نفرستیم و منتظر باشیم که آن‌ها به هند بیایند و در این‌جا مراسم خاک‌سپاری شان انجام شود، خواست ما هم واضح است که تحقیقات صورت بگیرد و منسوبین به پنجهٔ قانون سپرده شوند."

خانوادۀ احمد ظریف چشتی می‌گوید او باشندهٔ اصلی ولسوالی چشت ولایت هرات است که چهار خواهر و یک برادر دارد.

خواجه احمد ظریف در این اواخر در شبکه‌های اجتماعی توجه شماری از افغانان را نیز به خود جلب کرده بود. در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شدند دیده می‌شد که مردم زیادی به دیدن او و دعا خوانی او میایند.

XS
SM
MD
LG